התפתחות בחקירת אירוע הירי בערד. שופטת בית משפט השלום בבאר שבע, שרה חביב, הורתה היום (ראשון) לשחרר למעצר בית מלא בן חמישה ימים את אריה שיף (70), החשוד בהמתה וירי לעברו של אדם, שעל פי החשד ניסה לפרוץ לרכבו. שיף נעצר הלילה לאחר שירה לעבר אדם בן 30 שנפצע קשה ומת מאוחר יותר מפצעיו בבית החולים. היא אסרה עליו ליצור קשר עם אשתו, שכניו וכל תושבי ערד. כמו כן, הוא חתם על התחייבות עצמית בסך 20 אלף שקל וערב נוסף חתם על התחייבות של 15 אלף שקל. בנוסף, הוא הפקיד 10,000 ש"ח כתנאי לשחרורו. 

בהחלטתה כתבה השופטת חביב: "מתיק החקירה עולה חשד סביר הנשען בין היתר ובעיקר על גרסתו של החשוד, לפיה ירה באחר כי חשד בו שהוא פורץ לרכבו. בסופו של יום, ולמרבה הצער, האחר מת מפצעיו".

השופטת חביב התייחסה גם להתנהלותו של החשוד, וציינה: "כאן יש לציין שהחשוד התקשר למשטרה ולשירותי ההצלה והזמין אמבולנס למקום. את הנשק שבו עשה שימוש הוא מחזיק ברישיון והתנדב בעברו במשטרת ישראל. גרסתו נתמכת בראיות מהשטח. עילת המסוכנות היא עילה מצומצמת בנסיבות העניין ולאור נסיבות האירוע, מה גם שנשקו של החשוד נלקח על ידי המשטרה". 

השופטת הוסיפה עוד כי מדובר בחשוד בן 70, נעדר עבר פלילי, ובנסיבות האמורות היא סבורה כי ניתן להשלים את החקירה כשהמשיב משוחרר בתנאים מגבילים במיוחד. השופטת סיכמה את החלטה בכך שממילא המשטרה ביקשה להאריך את מעצר החשוד בשלושה ימים, ובוודאי שנוכח הפעולות הנדרשות לחקירה היא תידרש לימים נוספים, אז מן הראוי לשחררו כבר עתה. 

בבית המשפט טענה המשטרה כי ישנן פעולות חקירה שעולה מהן חשד לשיבוש, ולדברי נציג המשטרה, החוקר שמואל שמואל, יש ראיות שקושרות את החשוד, והוא קשר את עצמו ממילא לאירוע. במשטרה ציינו כי הוא מסר גרסה וצריך לבדוק אותה.

פרקליטו של שיף, עו"ד עידן שני ממשרדו של עו"ד ששי גז, טען בבית המשפט כי אין צורך בהארכת מעצר של החשוד. "אין כאן שום מסוכנות ובשנייה שלקחו ממנו את האקדח אין יותר בעיה. מדובר באדם בן 70, מתנדב במשטרה 30 שנה בלי אבק של עבר פלילי. ברור שעילת המסוכנות לא תופסת פה". 

כאמור, השופטת חביב קיבלה את עמדת עורך הדין ושחררה את שיף בתנאים המגבילים, חרף התנגדותה של המשטרה שסיכמה את עמדתה, לפיה מדובר באירוע שתוצאתו חמורה מאוד ואין להקל בה ראש.

בחקירתו המשטרה סיפר שיף כי בעת שהבחין בפורץ הוא ירה לעבר גלגלי הרכב על מנת להניס אותו מהמקום, ולרוע מזלו, לדבריו, הכדורים פגעו בגופו של החשוד בפריצה. כתוצאה מכך הוא נפגע ובהמשך נקבע מותו בבית החולים. הוא טען כי לא הייתה לו כוונה להרוג אותו, אלא רק להניס אותו מהמקום. החשד נגדו הוא המתה בקלות דעת.