דה "ווסט" פור יו: פינת הסטיילינג בטרנד החודשי
לא, לא מדובר בווסט מחויט לחתן התמים וגם לא בווסט צבאי ללוחם העייף. כן! מדובר באפודה הישנה, החמימה, האהובה והמושית, בדיוק כמו זו מארון של סבתא וסבא, שעברה תהפוכות רבות על מנת להגיע לרגע מכונן זה בציר הזמן. בתור תלמידת כיתה א' בבית ספר פרטי בארגנטינה, אני יכולה להעיד שהאפודות לא היו הדבר הכי מחמיא ונוח. אמנם ניתן היה להרגיש קצת מה זה להיות מיני דוגמית של מיה קולוצ'י, אבל זה לא מה ששינה את ההרגשה. לא אשקר, האפודה נכנסה לארון האישי שלי כבר בחורף שעבר ובעיניי הפכה בין לילה לפריט מיוחד במינו. אך החורף הזה, האפודה שנכנסה לאט ובצעדים דרוכים, כבשה את עולמן של אלפי אוהבות אופנה והגשים את חלומן של אותן נשים שלבשו אותה שנים וכולם רק הרימו גבה למראית הלוק.

אפודת רייזרבד מחיר: 99.90 (צילום: אסף לוי)
אפודת רייזרבד מחיר: 99.90 (צילום: אסף לוי)

הטרנד הקוזי ביותר, נותן לנו גמישות ויצירתיות יתר להתפרע עם מגוון אאוטפיטים שישדרגו את הלוק ויגרמו לו להיראות מחושב אך לא מתאמץ, ובעיקר מחמם ונוח. על אף שהחורף יכול להיות מסורבל, האפודה יכולה להיות פתרון נוח ויעיל לשיטת הבצל, והיא בהחלט עושה את עבודתה נאמנה כמדובר בשילוב בין נוחות לסטייל. אז איך לובשים? 

  • מעל מכופתרת, לוק יומיומי למשרד או לפגישה עסקית. לסיטואציה בה תרצי לשדר מראה קלאסי ונעים לעין. עובד על מכופתרת באורך רגיל וגם על חולצות אוברסייז וטוניקות למיניהן.
  • בימים בהם מזג האוויר עוד לא החליט מה הוא רוצה להיות, האפודה תתאים בשילוב חולצת טישרט קצרה או ארוכה. במקרה כזה ניתן לשלב אותה עם מכנסי ג'ינס בגזרה ישרה.
  • לוק נאמבר 3- רק אפודה. נכון, היא אמנם אמורה לכסות משהו ולחמם את אזור החזה, אך האפודה יכולה להשתלב נכון פשוט ככה, הכי טבעי, על הגוף. את הלוק הזה ניתן לשלב עם מכנסי שורט רחבים (עדיפות למחויטים).
  • בחלק התחתון אתן מורשות להתפרע ולבחור מה שבא ליד (כמובן תוך כדי התחשבות בצבעי הבגד). האפודה יכולה להתאים למכנסי ג'ינס, קצרים, מחויטים, חצאיות בכל אורך ועדיין – היא תראה שיא הסטייל.
  • האפודות מגיעות במגוון בדים, גוונים וגזרות. יש את הצמודות יותר שיתאימו לגינס צמוד עם חגורה בולטת ויש את גזרת האוברסייז- שאם בא לכן לקחת את זה צעד אחד קדימה, אתן יכולות לשלב את האפודה הרחבה עם שמלה תחתיה, למראה ערב/לילי קליל.

אז רגע לפני שאתן מסיימות את הביקור אצל סבא וסבתא, עשו טובה, עצרו רגע, תעשו אחורה פנה ותנו הצצה לארון שלהם, אין לדעת אילו הפתעות תגלו. 

איפה מוטי? עולם האופנה יוצא מהסגר ומפתיע בשבוע אופנה שונה מהרגיל.
כמו כל תחום אחר בחודשים האחרונים, גם עולם האופנה דעך ואיתו מיליוני מעצבים, דוגמניות, סטייליסטים, מאפרים ואנשי מקצוע העוסקים באופנה ולייף סטייל. מקור הפרנסה, שבמקרים רבים מהווה עבור אנשי מקצוע אלה גם פריחה ואהבה גדולה לתחום - החריש ונדם. "שבוע האופנה TLV", הידוע בהפקתו של הגדול מכולם, הלוא הוא איש העסקים מוטי רייף, היווה בשנים האחרונות כאירוע מרכזי בתחום, לו מחכים במשך השנה בקוצר רוח וכל אנשי תעשיית האופנה ממתינים בתמימות דעים לשבוע הנוצץ ביותר בתל אביב. השנה, בשל אילוצי הקורונה "שבוע האופנה TLV" נדחה, אך החודש הוצג שבוע אופנה מסוג אחר. קצת יותר וירטואלי כפי שכבר התרגלנו, פחות מגע, פחות מינגלינג אבל הרבה מאוד שיק וגם קצת שוק.

מיכל אנסקי עושה ויקטוריה סיקרט בשמלה של המעצבת אן דהן  (צילום: אור גפן)
מיכל אנסקי עושה ויקטוריה סיקרט בשמלה של המעצבת אן דהן (צילום: אור גפן)

האירוע נעשה כולו בשיתוף פעולה והירתמות של אושיות ומומחים במדינת ישראל מענפי התרבות, הקולינריה, התקשורת, במה ובידור, שנרתמו למען המעצבים, לקידום תעשיית האופנה כחול-לבן והחזרת התקווה והרמת הראש לנשימה קצרצרה עד לסגר הבא. בין האמנים שהשתתפו והציגו חלק מהקולקציות היו שלמור שטורזמן, ינאי פרישר-גוטמן, סתיו סטרשקו, טיטי איינהו, דין מירושניקוב, שלומי שבן, מושיק גלאמין, אסף גרניט, טום באום ועוד רבים וטובים.

גלאם ביי מושיק גלאמין- באאוטפיט של המעצב דורון אשכנזי (צילום: אור גפן)
גלאם ביי מושיק גלאמין- באאוטפיט של המעצב דורון אשכנזי (צילום: אור גפן)

עם זאת, מי שלא נכח ולא הוזכר במהלך שבוע חשוב זה הוא איש העסקים ומפיק אירועי האופנה מוטי רייף, שבהחלט מהווה דוגמא והשראה עבור רבים בתחום. כל מה שנותר להגיד הוא שאפו על הנעשה החודש, אך בסוף, עם כל הצלחת האירוע החשוב והמרומם, לא רק עבור אנשי המקצוע אלא גם עבור חובבי האופנה בבית- המקור זה המקור. מי כמוני יודעת שאחרי כמה עונות סוחפות של "סקס והעיר הגדולה", כשהושק הסרט (עם כל אהבתי לקארי בראדשו), סוס מנצח לא מחליפים, והוא בהחלט לא הרגיש מדויק כמו הסדרה המקורית. בנימה זו, נמשיך להמתין לשבוע האופנה האותנטי והמרגש בתל אביב. 

ליולדת שלום: בייבי באמפ מעורר קנאה
אלו רק אנחנו או שהפוריות החודש מככבת במיוחד ברחבי הרשת? חלק זה יוקדש לכל הנשים היפות והאמיצות הסוחבות בגופן את פרי אהבתן ונותנות הרגשה כאילו להיות בהריון זה מאוד קליל, כיף, לא דורש מאמץ ואף מייפה לעיתים. נראה שהקורונה מפנה מספיק זמן להגדלת המשפחה וכך גם דוגמניות רבות, אושיות אופנה ושחקניות ישראליות ובינלאומיות משיקות לעולם את הבייבי באמפ החדש שלהן, המלווה בהריון פוטוגני ושיקי במיוחד.

View this post on Instagram

A post shared by Emma Roberts (@emmaroberts)

חיי האמהות של ג'יג'י חדיד וקיארה כבר הפכו לריגוש מסוג אחר בחודש שעבר וחודש נובמבר הביא עימו הריוניות נוספות, כאלה שגרמו לשיח ועצירה לבהייה קצרצרה (במקרה שלנו די ממושכת). אחת מהן היא הדוגמנית אמילי רטאייקאוסקי המוכרת גם כ"אמרטה". היא הידועה בגופה העדין והדקיק ואין ספק שהיא לגמרי זכתה בתואר "ההיריון המחמיא של החודש". הבאה בתור היא השחקנית אמה רוברטס, שהצטלמה לשער הריון ראשון למגזין "קוסמופוליטן", וכמובן, הבולטת שלנו היא מלכת היופי לשעבר לירן כוהנר-גיאור שהפכה למולטי טאלנט ובין שלל עיסוקיה היא גם שותפה למותג שמלות הכלה "לבן", אותו מפרסמת בכל הזדמנות אפשרית. לפני כשבועיים התקיים יום צילום לקולקציה נוספת של המותג, וכיאה למלכת יופי, כוהנר לא יכלה להתאפק והצטלמה גם היא באחת השמלות. רק מזכירה - כמובן שהאינסטגרם לא מהווה דוגמא למציאות בחוץ וכל אישה יפה ונכונה בקימוריה החדשים גם אם לא מככבת על מגזין אופנה.

תרגיל שיווקי או פרגון אמיתי? מניית עדיקה זינקה החודש ולא יכולנו שלא לתהות...
רשת האופנה "עדיקה", הידועה בשנים האחרונות כמותג אופנה בעל אופי צעיר ועדכני, קיבלה החודש הפתעה קטנה כאשר מניית החברה זינקה באופן פתאומי. זאת, לאחר שכוכבת הטיקטוק בת ה-16, צ'ארלי דמיליו העלתה סרטון בו לבשה את בגדי המותג - ומשם השאר היסטוריה. דמיליו המוכרת ברחבי עולם בזכות יותר מ-101 מיליון עוקבים בטיקטוק וזוכה למילארדי לייקים בכל יום, הצליחה בין רגע להפוך את עולמו של צוות עדיקה. לטענתם, הפרסום מצד הכוכבת הצעירה היה תמים לגמרי, ללא פנייה מצידם ולאחר שזו ביצעה בעבר מספר הזמנות באתר האונליין באופן עצמאי ובתחילת דרכם ביצעו משלוח עם בגדי המותג עבור כוכבות חדשות בינלאומיות- ביניהן צ'ארלי דמיליו.

View this post on Instagram

A post shared by Adika (@adikastyle)

במהלך החודש, "עדיקה" יצאה בהצהרות כי לא לקחו חלק בכל הנעשה ואין לזה כל קשר לתכסיס שיווקי כזה או אחר. כמובן שבמידה והמותג הוציא הודעה שקרית והטעה את לקוחותיו, יש לראות זאת בחומרה מפני שזה מעשה חמור וכל תוכן שיווקי אמור להיות בגילוי נאות לחלוטין. מה עוד אפשר להוסיף? לאחר שעלו חשדות על הדוגמנית דורית רבליס והדוגמן שניסה להתפרסם על חשבונה (כנראה) כשהשניים הספיקו לביים לעצמם זוגיות על מנת לקדם קמפיין אופנה אחר, כבר שום דבר לא יפתיע ובשלב זה, ימים יגידו. לסיכום, שאפו דמיליו, בהחלט הצלחת לעורר קצת אקשן (לא שחסר) במזרח התיכון.

מה קורה כשאופנה וחודש הטבעונות נפגשים? הטבע מתעורר!
ב-1 בנובמבר מדי שנה חל יום הטבעונות העולמי ונפרש למשך חודש נובמבר כולו. חודש הטבעונות חוגג ומוקיר את פעולות הטבעונים ברחבי העולם הפועלים למען זכויות בעלי החיים. אפשר לומר שטבעונות היא דרך חיים, אך יש כאלה שייקחו אותה כטרנד זמני וחולף. בכל מקרה, חודש זה לא פוסח על תעשיית האופנה, הידועה כתעשייה מזהמת באחזקת כמויות המפעלים לייצור טקסטיל ברחבי העולם וכן תעשיית הקוסמטיקה והביוטי העושה מאמץ אדיר להפסיק את ניסיון מוצריהם על בעלי חיים. אך לעיתים כל זה לא מספיק וגם עולם האופנה ממשיך להשתמש בחומרי גלם טבעיים, כמו עור אמיתי למשל, על מנת ליצור את הקוטור האיכותי ביותר.

CLEAN CLASSICS.טבעוני. אדידס. (צילום: יחצ חול)
CLEAN CLASSICS.טבעוני. אדידס. (צילום: יחצ חול)

יחד עם זאת, על מנת לקחת חלק בחודש החשוב ולעודד את העולם להפוך לירוק ונקי יותר, בתי האופנה יצאו במגוון פעולות וקולקציות שונות המתחברות לקונספט. אחת מהן היא אדידס שהפכה את דגם נעליי הסטן סמית המיתולוגי לטבעוני 2020. זאת במסגרת השקת קולקציית Clean Classics של אדידס המעודדת הפחתת שימוש בחומרים כמו עור ופלסטיק, לצד שימוש בחומרים ממוחזרים ומתכלים, כאשר הנעליים הטבעוניות מיוצרות מ-70% חומרים ממוחזרים. תהליך ייצור ועיצוב הנעל נחשב ליעיל וירוק יותר בעקבות טכניקת חיתוך ותפירה ייחודית של החברה המפחיתה בזבוז של חומרי גלם, וכמובן, כל דגמי הקולקציה קיבלו את תו התקן הטבעוני של עמותת Vegan Friendly.

 levi's X Farm Rio (צילום: Factory54)
levi's X Farm Rio (צילום: Factory54)

מותג גדול ונוסף הוא Levi's, שהשיק קולקציית קפסולה צבעונית ומיוחדת בשיתוף המותג הברזילאי "FARM RIO" על מנת לחגוג את יופיו של הטבע ולתת מבט קצת שונה ואולי יותר אופטימי אל העתיד. הקולקציה מבטאת את האהבה הגדולה לטבע שמזוהה עם המותג מריו דה ז'נירו ומשדרת מסרים ירוקים של שמירה על איכות הסביבה וחיבור לטבע. הקמפיין העולמי של הקולקציה כולל מהלך חברתי וסביבתי למען שימור והצלת היערות בברזיל בעזרת שתילת 14,000 עצים חדשים. 

אפקט ביידן: סוד הקסם של משקפי הטייסים של נשיא ארה"ב הנבחר
אם בשנים האחרונות התרגלנו לסטייל המשגע והנוטף אלגנטיות של מלניה טראמפ, לא יכולנו לרגע שלא לתהות מי היא אשת הנשיא הנבחר ואיך תשפיע על הבית הלבן ובכלל. מה שקרה זה שבסבב הנשיאות הנוכחי כנראה שמי שהוביל את כל הדרך לבית הלבן, הוא לא אחר מאשר הנשיא עצמו, ג'ו ביידן. וכשאנחנו אומרים להוביל אנחנו לא מתכוונים רק מבחינה פוליטית, אלא גם בהובלת טרנדיים אופנתיים שממש תופסים תאוצה בשטח. בשבועות האחרונים ג'ו ביידן הוא אחד האנשים שנחשפו הכי הרבה לציבור האמריקאי בפרט ולציבור העולמי בכלל. בהופעותיו הפומביות בחוץ, ביידן מרכיב באופן תמידי זוג משקפיי "Ray-Ban" קלאסיים, שאנו מכירים בתור – משקפי טייסים. הנשיא החדש של ארה''ב סיפר כי החל מגיל 15 הוא נאמן למותג (ראו סרטון) ובנוסף, לא פעם הוא דיבר על כך שאם פעם לא תהיה לו עבודה הוא ישמח להיות פרזנטור של "Ray-Ban".

ביידן משוויץ במשקפיי הרייבן שלו (צילום: C Span)

הרבה דברים הולכים להשתנות בעקבות בחירתו של ג'ו ביידן לנשיא ארה"ב, אך מה שבטוח זה שהשינוי הראשון כבר כאן. מאז ההכרזה על בחירתו יש ביקוש ער לדגם משקפי השמש הקלאסי של החברה, שהוא הדגם שהנשיא הרכיב לאורך כל מסע הבחירות בחודשים האחרונים. הצילומים בתקשורת יצרו ביקוש והתעניינות סביב דגם הטייסים, שכבר נחשב לאחד מהדגמים הקלאסיים והנמכרים ביותר של מותג המשקפיים. הדגם הוצג לראשונה בשנות ה-30 לצבא ארה"ב ומאז נחשב לדגם נועז, בעל נוכחות ויש שיחשיבו אותו למעט סקסי ומושך. מסגרת הדגם האייקונית הפכה בהמשך לסטנדרט בתחום עולם המשקפיים ואימצה את תכונות הגיבורים שהרכיבו אותה – החל מנשיאים אמריקניים, כוכבי הוליווד אדירים ואגדות מוזיקה.  מרשת "אופטיקנה "נמסר כי במהלך השבועות האחרונים חלה עלייה של עשרות אחוזים במכירות הדגם האהוב על ביידן, במיוחד הדגם עם הצבע המבוקש ביותר, הירוק הכהה – בדיוק כמו של הנשיא הנבחר. אין ספק  שלאדון אכן יש סטייל וכל מה שנותר לנו זה להמתין אילו הפתעות נוספות מכין לנו מיסטר פרזידנט בעתיד.