פרקליטו של עד המדינה לשעבר בפרשת הצוללות מיקי גנור, עורך הדין אורי קורב, שוחח היום (ראשון) עם אראל סג"ל ויריב אופנהיימר בתוכניתם ב-103FM על פנייתו לשר הביטחון בני גנץ וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בבקשה להקים ועדת חקירה ממלכתית לפרשת הצוללות במקום ועדת הבדיקה הממשלתית שהקים גנץ: "גנור אמר שאין לו שום בעיה עם ועדת חקירה ממלכתית, כי הוא יודע מה יתגלה שם. כשתתקיים הוועדה, בטח אם היא תתקיים כמו שצריך, אנשים יקבלו צל"שים, כי בדבר הזה אין אבק של אי תקינות". 

ההצבעה בכנסת על הקמת וועדת החקירה לפרשת הצוללות. צילום: דוברות הכנסת

מה בעצם יש באותה פנייה שלכם?
"פנינו לשר הביטחון בני גנץ וליועמ"ש בעניין מאוד פשוט וברור לטעמנו, ואמרו קודם כל שאין לנו בעיה עם בדיקה של הנושא אך היא צריכה להיעשות על ידי ועדת חקירה ממלכתית ולא על ידי ועדת בדיקה ממשלתית. ציינו במכתב גם שאחד מחברי הוועדה, אברהם בן שושן, נמנה מבין המועמדים שמר גנור שקל להעסיק למשרת יועץ וגם נפגש עמו, הדבר הזה נעשה בזמן שגנור מייצג את טיסנקרופ בעסקאות כלי השיט מול משרד הביטחון. שאלנו האם הדבר הזה נלקח בחשבון כשמינו אותו להיות חבר ועדה".

"דבר נוסף שנראה לנו עניין שצריך לתת עליו את הדעת זה שחלק מהתצהירים מסרו עדויות במשטרה והשיטה הזו של התנועה לאיכות השלטון שפונה למוסרי עדויות במשטרה וגובה מהם תצהירים היא בעיה לא קטנה. אם אנחנו היינו עושים את אותו דבר, פרקליטיו של גנור או אנשים מטעמו, כנראה שהיינו נחקרים על שיבוש הליכי משפט".

אני שואל אם מלבד בן שושן היו עוד מבין נותני התצהירים, הוא לא נתן תצהיר, הוא חבר הוועדה, אבל האם בין נותני התצהירים יש אנשים שניהלו מגע עסקי עם מר גנור כדי לייצג אותו?
"התשובה מאוד פשוטה, קורה פה דבר מדהים, הוגש בג"ץ ואנו משיבים לו, אך את התצהירים לא קיבלנו. פנינו בעניין ליועמ"ש, אנו לא מקבלים, אחרי זה מספרים לנו שיש בהם עניינים שיכולים לפגוע בביטחון המדינה. אנחנו פוגשים כל מיני תצהירים בתקשורת, אין לנו שום יכולת לדעת מי מסר אותם. אנו כבר יודעים שיש אנשים שמסרו תצהירים אחרי שהם מסרו גרסאות במשטרה".

כל מה שדיברת עליו עכשיו קורה מחוץ להליך הפלילי.
"להגיד שאלה דברים נפרדים לחלוטין זה פשוט לא נכון. אנשים שמצהירים בבג"ץ מסרו עדויות למשטרה לאו דווקא בהכרח עם תכנים זהים. זה לא עוזר, זה מפריע כי זה מזהם את ההליך. כשחקירת משטרה מתנהלת יש תנאים, כשחקירה של התנועה לאיכות השלטון מתנהלת, אין כללים. הדבר הזה הוא פסול ואסור. מיקי גנור אמר, 'אין לי שום בעיה עם ועדת חקירה ממלכתית, כי אני יודע מה יתגלה שם'. מי שעובר על החומר, לא רואה אבק של אי תקינות, ובוודאי לא אבק של פלילים. הפרקליטות לא אמרה שהיא חושבת אחרת, ולא פתחה בעניין הזה בשום חקירה".

"יש אלוף במילואים ויותר מאחד שהיו במגעים עם גנור, גם השר גלנט היה במגעים איתו בזמן אמת. יש בעיה עם ועדה שמוקמת במשרד הביטחון, מי שמכיר את החומרים יודע שבזמן אמת היה ויכוח בין המל"ל למשרד הביטחון. כשתתקיים הוועדה, בטח אם היא תתקיים כמו שצריך, אנשים יקבלו צל"שים כי בדבר הזה אין אבק של אי תקינות".