מנתוני משרד הבריאות שפורסמו היום (שני) עולה כי במהלך היממה האחרונה אובחנו 1,017 חולי קורונה חדשים בישראל לאחר שנערכו 39,873 בדיקות, כך שמספר החולים הפעילים עומד כעת על 10,072, בהם 268 במצב קשה ו-96 מונשמים. אחוז הבדיקות החיוביות עומד על 2.6%.  

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, הזהיר הבוקר בראיון בגלי צה"ל כי אם המגמה תימשך "נצטרך לחזור אחורה או להגביל את הריצה קדימה". 

בהתייחס להחזרת התלמידים לבתי הספר, אמר: "הממשלה קיבלה החלטה ערכית בנוגע לחשיבות של מערכת הלימודים, ומתוקף כך נפתחו גם הכיתות הגבוהות וביום ראשון צפויה להיות השלמה של הדבר הזה, אלא אם כן יוחלט אחרת על רקע העלייה בתחלואה. יש פתיחה מהירה מדי של המשק ושארית המסחר, מה שעלול לסכן אותנו גם כשברורה לכולנו המשמעות של סגירת המסחר. נצטרך לעשות חושבים". 

חושבים לעבור למדיניות של סגרים קצרים או להמתין להחרפה בתחלואה ואז לעבור לסגר ארוך?
"יש מספר כלים, לאו דווקא סגר. יש עוצרים ומגבלות שונות. סגר של שמונה שבועות או חודשיים יהיה מאוד קשה למשק ולאנשים, וצריך לעשות ככל יכולתנו על מנת למצוא אמצעים אחרים כדי להגביל את ההתקהלות. זו כבר לא קלישאה - הרבה תלוי בנו". 

חיסון ישראלי לקורונה - שגב הראל, הישראלי הראשון שקיבל את הזריקה. צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

חופשת החנוכה מתחילה בשבוע הבא. 
"חודש דצמבר טומן בחובו מספר דברים, כולל חגיגות חג המולד וחנוכה. האם צריך לגרום לכך שחנוכה ייחגג רק בחוג המשפחה? הדברים האלה נמצאים על השולחן". 

איימן סייף החליט להישאר. זה אומר שלא יהיו סגרים בחברה הערבית?
"אני מאוד מעריך אותו, אבל אין קשר להחלטות. ברור לכולנו שהתחלואה במגזר הערבי גבוהה מאוד. אנחנו רואים, לצערי, תחלואה גבוהה בקרב השבים מטורקיה. הדבר הזה באמת אינו קשור לאיימן, הוא חלק מהמנגנון שחושב ומתלבט ביחד ושרוצה לתת פתרונות. הסיפור של הסגרים הוא לא דבר מכוון, יש לנו קריטריונים ולצערי היישובים שנמצאים בקריטריונים האלה הם מהמגזר הערבי".