אחרי החיסול ביום שישי, באיראן החלו טקסי הלווייה של מדען הגרעין מוחסן פחריזאדה, שנהרג כתוצאה מהתקפה שבוצעה על רכב בו נסע. הטלוויזיה הממלכתית במדינה שידרה את הטקס והציגה את ארונו. בכירים בממשל האיראני משתתפים בטקסים, ביניהם גנרל אמיר חתמי, שר ההגנה של איראן. 

שר ההגנה האיראני העביר מסר מאיים לעבר ישראל: "לא נעצור את תוכנית הגרעין ואני אומר לאויב, בפקודת המנהיג העליון חמינאי, אנחנו נגיב". שר ההגנה של איראן אמר עוד כי הממשלה הכפילה את התקציב של מחלקת המחקר והחדשנות במשרד ההגנה, המחלקה שמוחסן פחריזאדה עמד בראשה. 

הלווית מדען הגרעין (צילום: רויטרס)
הלווית מדען הגרעין (צילום: רויטרס)

בתוך כך, בכלי התקשורת באיראן התפרסמו היום פרטים נוספים הקושרים, לכאורה, את ישראל לחיסול. על פי דיווח בסוכנות ידיעות ממשלתית איראנית, התקבלו "ראיות אמינות ומשכנעות על פרטי ההתנקשות במוחסן פחריזדה, המאשרות את מעורבותו של שירות הביון הישראלי בחיסולו".

גורמי הביון האיראניים פרסמו כי הצליחו לאתר במדוייק את מיקום ההתנקשות, וכי זה חיסול "שונה" מהחיסולים שראו בעבר. על פי בכיר במערכת הביטחון האיראנית, המבצע המיוחס לישראל היה "מאוד מורכב" וכלל שימוש בציוד אלקטרוני חדיש. "על פי מידע זה", נטען בפרסום אחר, "הראיות מצביעות על כך שלסוכני הביון הישראלים היה תפקיד ישיר בתכנון ובביצוע ההתנקשות בחיי מדען גרעיני איראני בולט".

אתמול דיווחו כלי תקשורת ערביים על התקדמות בחקירה האיראנית בעניין. על פי הדיווחים, משרד ההגנה האיראני הודיע כי "חלה התפתחות בחקירת חיסולו של מוחסן פח'ריזאדה וישנו קצה חוט בנוגע למציאת זהות המתנקשים שעומדים מאחורי ביצוע הפעולה". 

זמן קצר לאחר החיסול נפוצו טענות כי פח'ריזאדה חוסל על ידי כוח של 12 מתנקשים, שהצליחו לגבור על ארבעת מאבטחיו, והצליחו לחמוק. על פי ההערכות שפורסמו, מתווה זה הצריך את מעורבותם של לא פחות מ-50 בני אדם בסה"כ. לאחר מכן התפרסמו דיווחים לא מאומתים בנוגע לכך שחלק מהמתנקשים כבר נלכדו.

ארונו של המדען האיראני שחוסל פרחיזאדה מובא לטהרן (צילום: רויטרס)

אתמול פרסמה סוכנות הידיעות האיראנית 'פארס' פרטים חדשים על החיסול, ודחו את הטענות על מתנקשים שהגיעו עד המהנדס הבכיר וירו בו מקרוב. לטענתם, בוצע החיסול באמצעות הפעלת מכונית תופת מרחוק וגם ירי במכונת ירייה אוטומטית שהופעלה מרחוק. על פי החקירה, האש נורתה ממכונית מסוג ניסאן עליה הייתה מכונת ירייה אוטומטית המופעלת בשלט רחוק, שהושמדה והתפוצצה רגעים ספורים לאחר החיסול שנמשך כשלוש דקות בלבד. בנוסף, עולה כי בעל רכב הניסאן עזב את איראן כבר ב-29 באוקטובר. 

תמונות החשודים בחיסול פח'ריזאדה (צילום: רשתות חברתיות באיראן)
תמונות החשודים בחיסול פח'ריזאדה (צילום: רשתות חברתיות באיראן)

המודיעין האיראני פרסם אמש תמונות של ארבעה חשודים לכאורה במעורבות בחיסולו של מוחסן פח'ריזאדה. בין היתר נכתב כי בעלי מלונות באיראן נדרשו להגביר את הפיקוח ולדווח לרשויות אם יזהו את החשודים שתמונותיהם פורסמו בתחומי מלונותיהם.