האסיר ששוחרר אמש לאחר שלוש שנות מאסר וקיצור עונשו, נתי חדד, שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וסיפר על יומו הראשון כאדם חופשי: "הגיעו אתמול אלפים, זה היה הזוי לראות את האהדה הציבורית. לא האמנתי שיגיעו אנשים מכל הארץ". הוא הוסיף: "אני לא ביצעתי עבירות, עשיתי טוב למען הציבור במשך שמונה שנים. בכלא, הציגו אותי כראש ארגון פשע". 

האסיר לשעבר נתי חדד שוחרר אתמול מכלא חרמון לאחר יותר משלוש שנות מאסר את מרביתן ריצה בתנאים קשים בתאילנד, קו־סמוי. בוקר טוב. מה שלומך?
"עכשיו בסדר גמור".

אתה יכול לתאר את הרגעים הראשונים שאתה בבית?
"בוא נגיד שמאתמול לא ישנתי. לא היה רגיל לי לישון על מיטה, כי במשך כל התקופה בכלא בתאילנד ישנתי על הרצפה בתנאים מאוד קשים. אז לישון על מיטה היה לי מוזר".

היית חצי שנה בכלא פה.
"חרמון זה גן עדן, אבל זה גן עדן לעומת מה שהייתי, זה עדיין כלא. הכלא בחרמון מבחינת אוכל, תנאים וטיפולים, יש הכול".

לא ישנת במהלך הלילה האחרון, עם מי מדברים? מה עושים כאדם חופשי?
"הגיעו אלפים אתמול, זה היה הזוי לראות את האהדה הציבורית הייתה לי בחוץ".

הופתעת?
"לא ידעתי שזה עד כדי כך. ידעתי שעזרתי לאלפי ישראלים בתאילנד, אבל אנשים מאילת הגיעו בטיסה אליי, לא האמנתי שאנשים הגיעו מכול הארץ, מירושלים, מבאר שבע, אנשים שעזרתי להם. אני אפילו לא זוכר, 'פינית אותי לבית חולים'".

אלפים הגיעו?
"הגיעו הרבה מאוד לכלא, אח"כ הגיעו לבית. היה אריק סיני ופיני חדד, עשינו את זה בקפסולות ושגיב כהן בא לשיר אתנו. אנשים מאוד טובים שמכירים אותי ואת העשייה שלי. היה מדהים, פשוט מדהים".

הועברת לכלא בישראל , הבנת שהתקופה תקוצר?
"לא, אני אגיד למה. כשהגעתי לישראל, תאילנד כנראה לא רצו שאצא החוצה. אז בהתחלה אמרו שאני עולה בנובמבר לוועדת השחרורים, זה מה שאמר פרקליט המדינה. אחרי חודש אמרו 'לא יש טעות, מה שישבת בתאילנד לא נחשב לך בישראל' ורצו שאשב את כל המאסר. אמרנו 'סליחה מה זאת אומרת ישבתי שלוש שנים זה לא נחשב?' פנינו לבג"ץ, תודה רבה לעורכות הדין שלי".

נתי חדד יוצא לדרכו מתאילנד לישראל. צילום: חדשות בזמן

הצליחו לאחד את התקופות.
"בדיוק, המזל שלנו, זו הייתה הדרישה של איילת שקד".

אבל נתי בסוף ביצעת עברות בתאילנד שנחשבות שם לחמורות, נשפטת לתקופה לא קצרה. על מה אתה מתחרט?
"אני לא ביצעתי עבירות, ביצעתי דברים טובים למען הציבור. במשך שמונה שנים עזרתי, נתתי והייתי חלוץ לעזור".

השלטון לא ראה את זה ככה, אלא כעבריין.
אודי מזרחי (הדובר של נתי): "השלטון ומשטרת ישראל במדינת ישראל שרצתה לעשות משהו מסוים, היא לא בחלה בשום דבר. הציגו אותו כראש ארגון פשע בתאילנד, ברגע שהתחלנו להפיץ שיש לנו הקלטות ויש לנו מידע שהדברים לא נכונים".

אבל מה הניע אותם?
אודי מזרחי: "משטרת ישראל הוציאה 15 מילון שקל להביא את ניבי זגורי לישראל, הם לא בחתלו בשום דבר כדי להביא אותו לארץ. הם אח"כ הביאו אותו בצו גירוש מסין לישראל, אבל בדרך, נציג משטרת ישראל ביצע עבירות דיפלומטיות בתוך תאילנד וכרגע יש חקירת מח"ש ירושלים בנושא הזה. כדי להוכיח שהוא זכאי, אתה יודע ממי קיבלנו את הראיות? ממשטרת ישראל. ששי גז באיומים שלנו, שנחשוף שיש מידע שהם לקחו חומר

אתם הולכים לחשוף את הכל?
"אנחנו לא הולכים לחשוף, אנחנו אומרים להם בפרצוף שלוש שנים 'אנחנו יודעים שפישלתם', נתי כבר ישב, כבר אכל אותה".

נתי, תספר את החוויה הכי קשה.
נתי חדד: "הכי קשה, אתה מגיע לכלא לא אנושי, אתה מסתכל בתוך החדר ושם לב שהחדר בגודל של 3 על 4, 55 אסירים בחדר, זה נשמע לא הגיוני".

55 אסירים?
"הראשון שקיבל את החשיפה זה אברי גלעד בחדשות הבוקר, פרסם את התמונות שתאילנד לא רצו להראות. אנחנו פרסמנו דברים ונמשיך לפרסם".

מה רואים שם?
"רואים את הכלא, איפה ישנתי, יש תמונות שהתאילנדים לחוצים מאוד שפרסמנו אותן".

חדר עם 55 אנשים?
"בדיוק ככה, אני ישנתי בשירותים בשבוע הראשון".

איך התייחסו אליך ישראלי, זה השפיע?
"זה לא קשור, לא אכפת להם מי אתה. כשאתה מגיע לכלא אתה צריך לשרוד. הציגו אותי כראש ארגון הפשיעה הגדול ביותר בישראל בנמצא בקו-סמוי, ראו אותי כמאפייה, שמו אותי בכלא עם האסירים המסוכנים ביותר, קשרו אותי בשרשראות של שישה קילו שלושה חודשים, חוויתי שם דברים איומים".