נתוני התחלואה נמצאים במגמה שלילית שוב עם פתיחת חלקים מסוימים מהמשק, ויש כבר מי שנערך לאפשרות של החמרה בהנחיות. בצה"ל אומנם טרם התקבלה החלטה רשמית, אך הצבא נערך שוב לאפשרות של סגר. על פי הנחיות שפורסמו היום (שני) באתר צה"ל, הצבא הנחה את החיילים ביחידות הקרביות לחזור מהבית עם ציוד ל-30 יום במקרה הצורך. 

על פי ההנחיות שפורסמו למשרתים בצה"ל, "ההתנהלות במרחב האזרחי תתבצע עפ״י מדיניות משרד הבריאות - יחד עם זאת, יש להימנע ממפגשים במרחב האזרחי ככל הניתן ולצמצם התקהלויות". עוד נכתב כי "יש לנהוג באחריות אישית מוגברת, להקפיד על הנחיות ההיגיינה, עטיית מסכה ומניעת התקהלות. 2-10-30-100 (2 מטרים, 10 אנשים בדיון, עד 30 אנשים בחלל סגור, עד 100 אנשים בשטח פתוח). זאת בתנאי שניתן לעמוד בשמירת המרחקים ועטיית המסיכות. חיילים מיחידות סגורות החוזרים מחופשה יגיעו עם ציוד אישי לשהייה של עד חודש בצה״ל". 

קורונה - פעילות פיקוד העורף לקראת כניסתו לתוקף של סגר בחגים. צילום: דובר צה"ל

ההנחיות העדכניות בצה"ל:

  • איים ירוקים: משרתי צה״ל היוצאים לחופשה פרטית יבצעו את בדיקת הקורונה במתקן בדיקה אזרחי בלבד (קורונה דרייב) ובאחריות המשרת.
  • משרתי צה״ל היוצאים לחופשה במסגרת נופש צבאי/מבצעי יכולים לבצע את בדיקת הקורונה במתחם אזרחי או במתקן צבאי באחריות המשרת.
  • אזרחים עובדי צה"ל, המשרתים באילת, מוגדרים כעובדים קבועים באילת וכן יתנהלו על פי הגדרות משרד הבריאות וידרשו לבצע בדיקת קורונה אחת לשבוע. ניתן לבצע את הבדיקה בכל מתחם אזרחי או באחד ממתחמי הבדיקה המהירה בכניסה לעיר.
  • בידוד והחלמה: משרת צה״ל הנדרש בבידוד ייבדק סמוך ככל האפשר למועד הכניסה לבידוד ועד 72 שעות. בדיקה נוספת תתבצע החל מהיום העשירי. במידה ובשתי הבדיקות התקבלו תוצאות שליליות יוכל המבודד לצאת מבידוד לאחר 12 ימים מהמגע האחרון עם חולה מאומת או החזרה מחו״ל בתנאי שאינו פיתח תסמינים.
  • מילואים: בטרם גיוס אנשי המילואים לביצוע תעסוקה מבצעית תינתן המלצה לביצוע בדיקת קורונה טרם התייצבות אנשי המילואים. הבדיקה תתקיים במרחב אזרחי על בסיס עמדות דרייב אין.
  • הגבלות התכנסות: ככלל, אירוע באולם סגור יתקיים בסדר גודל של כעד שלישי מקיבולת האולם ולא יותר מ-150 אנשים. במידה ומתקיים אירוע באולם סגור בשילוב אזרחים תתבצע הפרדה בין המשרתים לאזרחים.