ופתאום בערב רביעי שכזה באמצע השבוע, אני מקבל ווטסאפ מחבר טוב מהולנד. מופיעה בו תמונה של בקבוק 'טפרברג קברנה סוביניון אסנס'. ג'וק החבר היקר שלי, מספר לי שבדיוק סיים איזו עבודה בצילום סרטוני וידאו קצרים עבור לקוח שלו, חנות משקאות ברוטרדם, ואיך שהוא סיים את עבודתו הטובה, אותו לקוח החליט להפתיע אותו ולתת לו את הבקבוק הזה במתנה!

על כל שאלה תשובה 
ג'וק שואל אותי איך היין ואם אני מכיר את היקב, ואני מסביר לו על היקב המשפחתי הזה שהתחיל את דרכו בירושלים כבר בשנת 1870 ולמרות שהינו אחד היקבים הגדולים בישראל מייצר יינות טובים ומפתיעים ועדיין נמצא בבעלות ובניהול הדור החמישי למשפחה, מוטי טפרברג. אפילו, אמרתי לג'וק, שהוא יכול לראות את גלגולו הישן של היקב ברוממה ירושלים משנת 1925 על תווית היין.

בציר 2020 - יקב טפרברג  (צילום: באדיבות היקב )
בציר 2020 - יקב טפרברג (צילום: באדיבות היקב )

שני כרמים, יין אחד 
מדובר ביין שעשוי מ- 100% ענבי קברנה סוביניון המגיעים משני כרמים נפרדים: כרם עמק קדש בגליל העליון, שנטוע ברום של 450 מטר מעל פני הים וכרם הנטוע בהרי אפרים ברום של 650 מטר מעל פני הים וניחן בהבדלי טמפרטורה גבוהים מאוד בין יום ללילה, ועוצמת צימוח מתונה שמפיקה ענבים בעלי ריכוז טעם וארומה.

היין נעשה בשתי פרקציות. כל כרם בנפרד. לאחר התסיסות עוברים שני היינות הגולמיים להתבגרות של כשנה וחצי בחביות אלון צרפתי צפוף. לאחר ההתיישנות, צוות יינני היקב מגיע להרכב הסופי של היין ולאיזון בין שני הכרמים ואז, מעבירים אותו להתרגעות והתבגרות של עוד חצי שנה בבקבוקים לפני שהוא יוצא לשוק. 

יומן אירועים 
"אסנס, קברנה סוביניון" הוא יין מרוכז מאוד וכהה, עם ניחוחות של פרי אדום חמצמץ (פטל, אוכמניות ושזיף) לצד ניחוחות קליה, קפה, קקאו  ומשהו עצי ואדמתי. אפשר לתת לו לנשום או להתבגר אבל אפשר לשתות אות כבר עכשיו. ג'וק אמר את זה בצורה די פשוטה: "אני אחכה אתו לאירוע מיוחד, אולי מחר. מחר יום חמישי זה תמיד נראה לי כמו אירוע מיוחד." בקיצור מחר נשתה את האסנס.

טפרברג, אסנס, קברנה סוביניון  (צילום: Jock Shaw - הולנד )
טפרברג, אסנס, קברנה סוביניון (צילום: Jock Shaw - הולנד )