מנהל המכון הביולוגי, פרופ' שמואל שפירא, אמר היום (שני) במסגרת הדיונים בוועדת המדע והטכנולוגיה: "יש לנו חיסון יעיל ובטוח והוא לא מונע משיקולים כלכליים. בכירים במערך הבריאות כבר רוצים להיות בשלב השני של החיסון שלנו".

בדיון בוועדה בראשות ח"כ עינב קאבלה, טען: "אין לנו שיקולים כלכליים, יש לנו שיקול אחד חשוב שהוא האמת המדעית לטובת אזרחי ישראל. זו הכוונה שלנו, אנחנו המקום היחידי בישראל שיש לו יכולת לייצר חיסונים. החצי חיסון זה חיסון שאנחנו מפתחים למטרות מסחריות, ויש לנו את היכולת לייצר, והכוונה שלנו היא לייצר 15 מיליון חיסונים, גם לטובת אזרחי מדינת ישראל וגם לטובת שכנינו".

פרופ' שמואל שפירא, מנהל המכון הביולוגי, בוועדה בכנסת. צילום: באדיבות ערוץ הכנסת

"אנחנו למעשה סיימנו את השלב הראשון לפני חמישה ימים, ואם לא נתעכב בעיכובים מיותרים, אנחנו אמורים להתחיל את השלב השני בתוך עשרה ימים. אם לא היינו נתקלים בעיכובים בדרך, ואני לא מדבר על רגולציה נצרכת, אלא על רגולציית יתר שחברות אחרות לא עברו, אז אני מקווה שנגיע לשלב השלישי באפריל. להערכתי היינו יכולים להיות עמוק בתוך השלב השלישי".

פרופ' שפירא הוסיף: "כל יום אנחנו נלחמים כדי לקדם את החיסון ואני מקווה שלא נעבור תקלות נוספות. למעשה, בחרנו בדרך שלנו מתוך אלטרנטיבות, לא בחרנו בה כברירת מחדל. בחרנו בשיטה שמצד אחד היא מודרנית ומצד שני יש לה בסיס - יש לה ניסיון עולמי של 300 אלף מחוסנים במשך שלוש שנים. יש לנו חיסון יעיל וביטוח. בדקנו את החיסון שלנו בארבעה מודלים של בעלי חיים, ובכולם בדקנו יעילות ובטיחות. יש 80 בני אדם בישראל שנדבקו עם תופעות לוואי מאוד מינוריות". 

לדבריו, לחיסון המקומי יש יתרון על פני אחרים: "הוא יצריך זריקה אחת ולא שתיים, ויש לזה משמעות עצומה. לחסן את כל האזרחים פעמיים, חודש אחרי חודש, אני באמת לא מקנא במי שהיה אמור להיות אחראי על תהליך כזה".

את דבריו חתם באומרו כי "החיסון שלנו הוא רגל בטוחה על הקרקע. אנחנו לא ציפורים על העץ, אנחנו עם רגל מדעית בטוחה על הקרקע, ואני בטוח שזה יהיה החיסון לטובת האזרחים".