השופט מני מזוז דחה היום (שני) את הבקשה לצו ביניים, עליו התבקש בג"ץ להורות במסגרת עתירתו של סגן מח"ש, עורך הדין משה סעדה, המתמודד על תפקיד פרקליט המדינה. סעדה עתר הבוקר לבג"ץ בדרישה להורות ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, העומד בראש ועדת האיתור, למנוע את כינוסה ולמנוע ממנה לקבל החלטות עד שיבהיר אם יש בכוונתה לפטרו. עוד קבע השופט, כי המשיבים יגישו תגובה לעתירה עד ליום חמישי. אראל סג"ל ודוד ורטהיים דנו בתוכניתם ב-103FM בעתירה, ממנה עולים לדברי סג"ל :"דברים שאמורים לזעזע כל אדם ששלטון החוק יקר לליבו".

סג"ל: "הכותרת של היום, היא הבג"ץ של משה סעדה, מי שהיה סגן ראש מח"ש שעתר נגד היועמ"ש, וועדת האיתור ושר המשפטים בדרישה להוציא צו על תנאי לעצור את פעילות הוועדה בגלל ניגודי עניינים בתוך התפקוד שלו, אבל על רקע הדברים הללו סגן ראש מח"ש מביא בתוך החומר דברים שאמורים לזעזע כל אדם ששלטון החוק יקר לליבו, לגבי הדרך בה מערכת המשפט והחוק פעלה. האחד, סיפור ריטמן. המעשה המגונה ב-צ'. הדבר השני זה אותו יעקב אבו-עלקיאן שנהרג באום-אל-חיראן".
 ורטהיים: "אתה זוכר את הנזיפות והצרחות בשעה שאני מגן 'על מחבלים'"?.

סג"ל: "כעבור שבועיים כשקלמן ליבסקינד הביא את העובדות, התנצלתי כמה וכמה פעמים ולמדתי את הלקח שלי. אני לא מאמין לאף דוברות".
 ורטהיים: "השר לביטחון פנים".

סג"ל: "שר לבט"פ שהתבסס על דברי המפכ"ל. אין פה בכלל שאלה אבל הדבר המעניין זה שאורי כרמל, מי שהיה ראש מח"ש באותה התקופה מתאר מסכת מזוויעה של אירועים, בשם סגירת שורות, פשוט שקרים של פרקליט המדינה, שקרים ממש של המפכ"ל וכו', והכל מפורט בנספחים לבג"ץ הזה". 

"משה סעדה סגן ראש מח"ש הוא גיבור חושף שחיתויות, הוא מגן על מח"ש ומי שקורא את העתירה הזאת והיא עוד תדובר, רוב הסיכויים שבג"ץ יסלק אותה. אבל אנחנו למדים ששי ניצן, האיש שעמד בראש המערכת, פרקליט המדינה, שומר הסף הבכיר ביותר, עשה כל שעל ידו כדי לרסק את כל מוסדות שמירת הסף על שומרי הסף. מי שומר על השומרים? ניצן פשוט חיסל אותו. מח"ש בתקופתו פשוט הפכה לבדיחה".

לדברי סג"ל, בעתירה שהגיש עו"ד עודד סבוראי נטען כי "'במסגרת פרשת ריטמן מח"ש מצאה עצמה נתונה ללחצים מצד פרקליט המדינה שי ניצן שדרש לסגור את התיק בכל מחיר, למרות שהיה ברור שיש בגניזה הזו משום עיוות דין ממש וסטיה ממדיניות מח"ש'". הוא הוסיף כי "אנחנו אמרנו את זה בזמן אמת, אבל מח"ש קבעה באופן ברור, צריך להעמיד אותו לדין פלילי והם סגרו את התיק ולא רק סגרו את התיק, אלא המפכ"ל דאז נתן לריטמן להמשיך לשרת כראש להב 433 למרות המלצות ברורות של מח"ש כי פרקליט המדינה סייע לו וגם היועמ"ש.

זה עוד סיפור קטן, אבל הוא לא קטן כי צ' אומללה עד היום והסיפור הגדול הוא אום-אל-חיראן. את בושתי סיפרת איך גם אני באתי ואמרתי על אזרח ישראלי שהוא מחבל כי האמנתי לראש שב"כ, אותו מפכ"ל שהיה ראש שב"כ שטען בטלוויזיה שמח"ש העלימה מתיק החקירה את מסמך השב"כ הרגיש והדרמטי וטען שזה בידוי ראיות ושיבוש חקירה. השב"כ קבע שהיה פיגוע. אני מקריא את המייל שמקבל אורי כרמל מהשב"כ. 'בהמשך לפנייתכם ולאחר בירור שנערך במרחב דרום נציין כי מעבר לכל החומרים שהועברו לכם עד כה, לא מצוי ברשותנו חומר או מידע אחר לפיו מדובר על פיגוע מתוכנן או סברה כי נערכה הכנה לפיגוע על ידי יעקב אבו עלקיאן'.

אדון אלשיך שיקר במצח נחושה והדבר המדהים זה שמח"ש ביקשה להגיב. הסיפור הוא מדהים. הם מביאים את הסיפור הזה בטלוויזיה אצל גיא פלג, על הקו אורי כרמל ומח"ש מנסים להגיב לגיא פלג על הטענות השקריות לפי מסמך השב"כ כביכול. דוברות הפרקליטות אמורה לטפל בזה אבל הם פשוט לא עונים לטלפון, הם פשוט לא הגיבו".