פרשת הירי בערד: בית המשפט המחוזי בבאר שבע קיבל היום (שני) את הערעור שהגישה המשטרה והאריך ביומיים את מעצרו של אריה שיף בן ה-70, תושב ערד החשוד שירה למוות בתושב אל אטרש בן 36, לאחר שחשד כי הוא מתכוון לפרוץ לרכבו.

בהחלטתו להאריך את מעצר החשוד ציין השופט, מבלי לפרט יתר על המידה, כי "החלטה זו מבוססת על ראייה חדשה, שלא לומר דרמטית, הנוגעת להשתלשלות האירועים".

ניידת משטרה (צילום: פלאש 90)
ניידת משטרה (צילום: פלאש 90)

כזכור, אתמול שוחרר שיף למעצר בית בניגוד לעמדת המשטרה. בהחלטתה כתבה שופטת השלום שרה חביב: "מתיק החקירה עולה חשד סביר הנשען בין היתר ובעיקר על גרסתו של החשוד, לפיה ירה באחר כי חשד בו שהוא פורץ לרכבו. בסופו של יום, ולמרבה הצער, האחר מת מפצעיו. יש לציין שהחשוד התקשר למשטרה ולשירותי ההצלה והזמין אמבולנס למקום וכי גרסתו נתמכת בראיות מהשטח. עילת המסוכנות היא עילה מצומצמת בנסיבות העניין ולאור נסיבות האירוע, מה גם שנשקו של החשוד נלקח על ידי המשטרה". 

מנגד, טענה המשטרה כי ישנן פעולות חקירה שעולה מהן חשד לשיבוש, ולדברי נציג המשטרה, החוקר שמואל שמואל, יש ראיות שקושרות את החשוד, והוא קשר את עצמו ממילא לאירוע. בחקירתו במשטרה סיפר שיף כי בעת שהבחין בפורץ הוא ירה לעבר גלגלי הרכב על מנת להניס אותו מהמקום, ולרוע מזלו, לדבריו, הכדורים פגעו בגופו של החשוד בפריצה. כתוצאה מכך הוא נפגע ובהמשך נקבע מותו בבית החולים. הוא טען כי לא הייתה לו כוונה להרוג אותו, אלא רק להניס אותו מהמקום. החשד נגדו הוא המתה בקלות דעת.