בסיעת כחול לבן סערו היום (שני) הרוחות בעקבות ביקור הזדהות שערכה השרה עומר יענקלביץ' במוקד המחאה של מתנחלים, המנהלים מאבק בעד הסדרת המאחזים ביהודה ושומרון, שבו טענה בפניהם כי גם שר הביטחון בני גנץ תומך בהסדרה.

"חלוצים יקרים, חשוב לי לומר שהגעתי לתמוך בכם ולעמוד לצדכם במאבק הצודק שלכם. חשוב לי גם לומר ששר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ תומך ונותן גיבוי מלא לשר ביטון במהלך ההסדרה של ההתיישבות הצעירה. צריך לשים סוף לשיח השנאה כלפי המתיישבים ביו"ש ואין שום סיבה שתחיו בתת תנאים", אמרה יענקלביץ'. היא אף הוסיפה כי "מפלגת כחול לבן היא מפלגת מרכז שאכפת לה מכל תושבי מדינת ישראל. נעשה כל אשר ביכולתנו כדי לסייע לכם".

אסף זמיר (צילום: מארק ישראל סלם)
אסף זמיר (צילום: מארק ישראל סלם)

הדברים עוררו את זעמו של ח"כ אסף זמיר שתקף היום בסיעה את דבריה ואמר כי היא גורמת נזק לכחול לבן. "זו חריגה מהקו האידיאולוגי של המפלגה, באינטרס לא ברור שלא משרת אותנו. אנחנו ערב פיזור אפשרי של הכנסת והאמירות שלך גורמות נזק", אמר שר התיירות לשעבר.

עוד הוסיף זמיר כי "לא זכור לי שקיימנו דיון בסיעה שמכשירים מאחזים לא חוקיים וזה לא משקף את תפיסת העולם שלנו. זה עושה נזק ותפסיקי". השרה יענקלביץ' השיבה לדבריו כי "עדיף שתדברו איתי במקום לתדרך נגדי בתקשורת. הדעות שלי הן לא דעות ימניות קיצוניות. אני מדברת על אנשים שהמדינה שלחה אותם לשם, הם מלח הארץ, לוחמים, רופאים, שחיים בתת תנאים".

בוויכוח התערב יו"ר המפלגה בני גנץ שלדברי גורמים שנכחו בדיון ביקש להפסיק לתדרך נגד השרה ואמר: ״אני תומך בבקעת הירדן, בהישארות בגושים ללא חזרה לקוי 67. משרד הביטחון עובד בהסדרה של כל המאחזים שיושבים בשטחים חוקיים בדיוק לפי התקנות והחוקים".