חודש דצמבר נכנס ואיתו מגיעים גם סיכומי השנה של הרשתות השונות. היום (שלישי) התפרסמו דירוגי השנה של אפליקציית ספוטיפיי ונראה כי המנצח הגדול של השנה הוא הראפר Bad Bunny שזכה ליותר משמונה מיליארד השמעות לאורך 2020. בישראל, השיר שהושמע הכי הרבה פעמים הוא Blinding Lights של להקת The Weekend. הזמרת המושמעת ביותר בעולם ב-2020 היא לא אחרת מאשר בילי אייליש, שזכתה בתואר גם בשנה שעברה. 

האמן המושמע ביותר בישראל הוא עומר אדם, שאלבומו "עומר" היה האלבום המושמע ביותר בשנה האחרונה אחרונה בספוטיפיי. אחריו ברשימה נמצאים אייל גולן, עדן חסון וישי ריבו.

הישראלים האזינו ליותר מוזיקה מהעבר בשנת 2020 ,במיוחד בתקופות הסגר. עובדה זו יכולה להצביע על כך שישראלים אוהבים לשמוע מוזיקה מנחמת ומוכרת בתקופות קשות. כך לדוגמה, השיר עד מחר של אביתר בנאי מ-2009 הגיע למקום ה-43 ברשימת השירים המושמעים ביותר השנה, תתארו לכם של שלמה ארצי מ-2007 הגיע למקום ה-72. 

בהשוואה ל-2018 ו-2019 ,השנה ישראלים האזינו ליותר מוזיקה ישראלית. השנה נכנסו 35 שירים ישראלים לרשימת 50 המושמעים ביותר שהם כמובן רוב משמעותי, לעומת 2019 שהיו 29 שירים, ו-12 שירים ב-2018.

עומר אדם (צילום: משה נחמוביץ')
עומר אדם (צילום: משה נחמוביץ')

בשנת 2020 היו יותר פריצות מפתיעות של אמנים חדשים, בעוד שבשנים קודמות הרשימה היתה כמעט לחלוטין מורכבת משירים של אמנים ותיקים ומבוססים. כך לדוגמה, Lee Ella עם השיר זוט עני הגיעה למקום ה-38 ברשימה, יסמין מועלם ושקל הגיעו למקום ה-34 עם השיר מסיבה, רביב כנר עם רסיסים במקום ה-42 ועקיבא עם אל תעזבי ידיים הגיע למקום ה-52.

ספוטיפיי לא מפלה גם בגזרת הפודקאסטים ופירסמה את רשימת הפודקאסטים הפופולאריים ביותר בישראל ובעולם. הפודקאסט הפופולרי ביותר בישראל השנה הוא חיות כיס. אחריו שיר אחד במקום השני, וחושבים טוב במקום השלישי. למקום הרביעי הגיע הפודקאסט קיצור תולדות האנושות - הקורס, ובמקום החמישי מנועי הכסף. The Joe Rogan Experience הוא הפודקאסט המואזן ביותר השנה בעולם. במקום השני TED Talks Daily ו-The Daily. למקום הרביעי הגיע The Michelle Obama Podcast של הגברת הראשונה לשעבר, ובמקום החמישי Call Her Daddy.