על פי דיווחים בלבנון הערב (שני), אסמעיל קא'אני, מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראנים, ביקר בימים האחרונים בלבנון באופן חשאי. הביקור של קא'אני התרחש לאחר חיסולו של אבי תכנית הגרעין האיראני, מוחסן פח'ריזאדה, ביום שישי, ונועד על מנת להעביר הנחיות מסודרות לארגון חיזבאללה בעקבותיו. 

האיראנים: נמצאה ראיה משמעותית שקושרת את ישראל לחיסול

על פי ההערכות, נועד קא'אני עם מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה ובכירים נוספים בארגון, והורה להם שלא לעורר בזמן הקרוב פרובוקציות מול ישראל. על רקע דבריהם של רבים מבכירי המשטר האיראני שהאשימו את ישראל בביצוע החיסול, לצד איומים בנקמה כואבת, הזהיר קא'אני על פי הדיווחים את נסראללה שלא ייקחו יוזמה התקפית בשלב זה.

ארונו של המדען האיראני שחוסל פרחיזאדה מובא לטהרן (צילום: רויטרס)

עוד דווח כי קא'אני הורה לחיזבאללה, לצד ההוראה לשמור על שקט מבצעי בגבול, לקיים רמת מוכנות ומבצעיות גבוהה במיוחד. לאחר החיסול נשמעים קולות באיראן כי דווקא בעת הזו יתכן וישראל, בתמיכת ארה"ב, ינסו להשיג הישגים מבצעיים משמעותיים. כלי תקשורת שונים דיווחו אתמול כי מנהיג חיזבאללה נסראללה הגביר את מערך האבטחה סביבו לאחר חיסול פח'ריזאדה.

בתקופה האחרונה הנחו באיראן את כל הכוחות הנאמנים להם במזרח התיכון לנצור את נשקיהם, מתוך חשש מתגובה חריפה של נשיא ארה"ב טראמפ בימיו האחרונים בבית הלבן. ביום שישי בערב פרסם סגנו של נסראללה, נעים קאסם, הודעת גינוי לחיסולו של פח'ריזאדה ואמר כי "היוזמה לנקמה מצויה בידי איראן". רבים מהמומחים פירשו אמירה זו כניסיון של חיבאללה להתנער מאחריות לנקמה אפשרית בישראל, תוך התרכזות בסדרת הבעיות הפנימיות שמעסיקות את הארגון בלבנון.