לאחר שהודיע כי יתמוך בהצעה לפיזור הכנסת: שר העבודה והרווחה איציק שמולי שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על החלטתו המשותפת עם שר האוצר עמיר פרץ להצביע בעד פיזור הכנסת ותקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "דוחף מדינה שלמה לתהום בגלל מצבו המשפטי". 

נתניהו על הבחירות: "נתנגד לפיזור הכנסת"

"בחירות הן חלופה גרועה מאוד, אבל אין ברירה", אמר שמולי. "התחלואה בשמיים, הכלכלה מפורקת על הרצפה, ורה"מ נתניהו ממשיך להציב שיקולים אישיים ומניעים פוליטיים זרים מעל לכל דבר אחר, ודוחף מדינה שלמה לתהום, בגלל מצבו המשפטי".

הוא הוסיף: "המדינה נמצאת בתוך סרט מלחמה וראש הממשלה מחפש נקודות בריחה. אין טעם בהמשך הנשמה מלאכותית לממשלה הזו בלי תקציב. ברור שהוויכוח על התקציב בממשלה הוא לא ויכוח כלכלי". 

שמולי הבטיח כי גם אם תפוזר הכנסת, הוא ועמיר פרץ לא יתפטרו מהממשלה ויוסיפו למלא את תפקידם כשרים. "לא נעזוב את משרדינו, נישאר עד הבחירות כמו עצם בגרון של נתניהו".

בהמשך, התייחס לעתיד מפלגתו במקרה של בחירות, ואמר: "מפלגת העבודה מפלגה חשובה. אין לנו כרגע שום הסכם או סיכום על ריצה משותפת בבחירות עם מפלגה אחרת".

בריאיון בגל"צ שמולי הוסיף ותקף את נתניהו: "אנחנו קו ההגנה האחרון על הדמוקרטיה. נתניהו ינסה לעצור את המשפט שלו וגם יחבל בו, הוא מושך לבחירות מכיוון שהוא לא מוכן להעביר את תקציב המדינה. הבחירות הן חלופה איומה ונוראה, אבל ראש הממשלה לא מותיר לממשלה הזו ברירה. הוא כופה על הממשלה כולה מצב של חוסר תפקוד".

מה ההבדל בין לתמוך בפיזור הכנסת ללא להתפטר עכשיו?
"ההבדל מאוד ברור. אנחנו יכולים לפזר את הכנסת ולפי החוק כל זמן שלא כמה ממשלה חדשה, הממשלה הזו נותרת על תילה. אנחנו לא מוכנים למצב שבו בתקופת ממשלת מעבר מלוא הסמכויות יהיו בידי הליכוד שיעשה ככל העולה על רוחו, תוך פגיעה בזכויות אזרח, ויקדם מדיניות שלא עולה בקנה אחד עם העקרונות שלנו. אז גם אם הכנסת תפוזר אנחנו נישאר בממשלת המעבר כי אנו חרדים ממצב של מעבר מלוא השליטה לליכוד".

בהמשך הודה שמולי: "אני אומר בגילוי לב - ההחלטה להיכנס לממשלה לא הייתה הצלחה פוליטית. אבל כשאני מקבל החלטות ואני חושב שהן משרתות את מדינת ישראל, אני לא מתחרט עליהן גם כשהן לא מוכיחות את עצמן. הניסיון לתת מענה לאחד המשברים הגדולים שהיו פה הייתה אחראית ונכונה. הממשלה התחילה בדיבורים על סיפוח וסיימה בנורמליזציה".

"מפלגת העבודה היא מפלגה חשובה שחייבת לצמוח מחדש ולהישאר על המפה", סיכם. "האם נרוץ לבד? לא יודע לומר. אנחנו נערכים לריצה בבחירות הקרובות. ברור שאסור למרכז-שמאל לאבד קולות יקרים במערכת הבחירות הזו, ואנחנו נעשה הכל כדי לצלוח את המשוכה הלא פשוטה הזו".