כשנאמר לג'וליאן פיאנו, בן ה-32 שחי בלונדון, כי הוא חלה בסרטן ושיש לו בין חצי שנה לשנה לחיות, הרבה דברים עברו בראשו – להכין רשימת דברים שטרם עשה, להתפטר מעבודתו וליהנות מהזמן שנותר לו. אך על כסף הוא לא חשב, עד שהיה צריך. בעקבות היעדר ההכנסה וההוצאות הרבות על הטיפול במחלה, הוא מצא את עצמו ברחוב וכמעט איבד את כל מה שהיה לו. 

בראיון שנערך לעיתון החדשות הבריטי Mirror Online סיפר פיאנו כי כבר בשנת 2015 הוא החל לעשות דיקור עקב כאבים שחווה ברגל שמאל. כעבור מספר חודשים מהטיפול, התחושה התפשטה גם לחלקים אחרים והוא החליט ללכת לבדיקה מעמיקה. רופא המשפחה חשב שעלול שייתכן ופיאנו חווה שבץ מוחי והוא נשלח לבדיקת CT, שהראתה כי יש גידול במוחו. תוך מספר ימים לאחר מכן, נערכה בדיקה על מנת לברר מהו סוג הגידול והחדשות היו הרסניות. "אמרו לי שיש לי 6-12 חודשים לחיות ותוך שבוע חיי התהפכו", אמר פיאנו. 

ג'וליאן פיאנו, חולה הסרטן הסופני  (צילום: רשתות חברתיות)
ג'וליאן פיאנו, חולה הסרטן הסופני (צילום: רשתות חברתיות)

בראיון הוא סיפר: "זה היה מרתיע. תמיד הייתי בכושר בריא, שיחקתי כדורגל כל חיי, מעולם לא עישנתי וגם אלכוהול אני צורך לעיתים רחוקות. כשאמרו לי לראשונה שאני חולה בסרטן היה לי קשה. התיישבתי על מיטת בית החולים וניסיתי להבין – מה אני עושה?". בעודו מהרהר על עתידו, פיאנו נזכר כי ימים ספורים לפני הבדיקה, הציעו לו את עבודת חלומותיו, שלצערו נאלץ לסרב לה. "בדיוק הציעו לי להיות מאמן של קבוצות כדורגל לנוער במנצ'סטר. זה יכול היה להיות מהלך אמיתי בקריירה שלי כיוון שאני אוהב ילדים ואוהב כדורגל. לצערי, נאלצתי לדחות את ההצעה וזה היה באמת מעצבן שהבנתי שבעקבות בעיה רפואית אני לא יכול להגשים את עצמי".

לעומת זאת, פיאנו סיפר כי הדאגה שלו לגבי הקריירה נעלמה די במהירות – ככה זה כשאומרים לך שנותרה לך רק שנה לחיות. "כשאתה יודע שלא נותר הרבה זמן, אתה לא חושב על קריירה או על העתיד. אתה חושב רק על הרגע". לכן, פיאנו הפסיק לעבוד והחל מיד תהליך אינטנסיבי של טיפול כימותרפיה והקרנות ודרש קצבת נכות בממשלה בבריטניה. פיאנו התגורר באותו הזמן עם אחיו, והשינוי בהכנסותיו הובילה את השניים לכך שהם מתמודדים עם פינוי מביתם. כיוון שתנאי הסכם השכירות התנגשו עם קבלת הקצבה, הוא נזרק מביתו. 

לבסוף, האחות מקמילן, שעבדה בבית החולים בו טופל, ראתה את המצב הקשה אליו נקלע פיאנו והחליטה לעזור לו. היא סיפקה עבורו בית ומזון ואף עזרה לו במזומנים. "אני לא יכול לשבח מספיק את מקמילן על מה שהיא עשתה עבורי. אני לא חושב שהייתי חי היום בלעדיה", אמר פיאנו. נכון לזמן כתיבת שורות אלו, פיאנו הצליח להחלים מהמחלה הקשה והצליח להגשים את חלומו לעבוד במנצ'סטר, שם הוא מתגורר בימים אלו עם בת זוגו. "לוחם סרטן סופני", כתב פיאנו בעמוד הפייסבוק שלו.