גבר רוסי, בן 59, עבר בשבוע שעבר ניתוח להסרת מטבע ישן שהיה בנחיר אפו כ-53 שנים. על פי הדיווחים באתר Mirror Online, הגבר הכניס את המטבע אל נחיר ימין שלו כשהיה בן שש, ועד היום לא הוציא אותו בטענה כי הוא "מפחד לספר לאמו". אחרי שעברו השנים, הגבר שכח שיש לו מטבע בתוך האף וחי איתו למעלה מחצי מאה. 

מתוך חדר הניתוח בזמן הרסת המטבע מנחיר אפו של המטופל (צילום: City Clinical Hospital named after M. Konchalovsky)
מתוך חדר הניתוח בזמן הרסת המטבע מנחיר אפו של המטופל (צילום: City Clinical Hospital named after M. Konchalovsky)

הגבר, שהעדיף להישאר בעילום שם, פנה אל בית החולים בשבוע שעבר בטענה כי הוא לא מתקשה לנשום דרך נחיר ימין. כאשר נעשה צילום באפו, הרופאים גילו חסימה בלתי צפויה בנחיר. על המטבע, ששווי הוא אגורה אחת בלבד, הצטברו ריינוליטים (אבנים בחלל האף) שחסמו את נתיב האוויר בנחיר והקשו על נשימתו. הרופאים ביצעו ניתוח אנדוסקופי בהרדמה כללית על מנת להסיר את המטבע והאבנים שהצטברו סביבו ולבסוף, הצליחו לשלוף את המטבע הסובייטי מאפו. 

אלנה נפריאכינה, מומחית לרפואת אף-אוזן-גרון בבית החולים המקומי ברוסיה, סיפרה כי הניתוח בוצע ביום שישי שעבר והגבר שוחרר מבית החולים אתמול (שני). לדבריה, הוא חזר לנשום בצורה תקינה ומלאה. בבחינה של המטבע, התגלה כי מדובר במטבע סובייטי שהוצא משימוש כבר בשנת 1991. על המטבע היה חרוט סמל של פטיש ומגל, שהיום כבר נשחקו ואי אפשר לראות אותם על המטבע שהוצא מאפו של המטופל.