כמו שאולי הספקתם לשים לב, ספר האגדות של לג'נד אוף קרמלין מספק לא מעט חוויות אלכוהוליות ואגדות אקטואליות. אחת האגדות המתבקשות יותר בעיני בימים אלה היא "החלילן מהמלין". זכרתי אותה, כסיפור עם מקסים, אבל כשקראתי אותה שוב, בכמה גרסאות, הבנתי שמדובר בסיפור בעל סוף אכזרי.

בית קפה עכברושים (צילום: טוויטר)
בית קפה עכברושים (צילום: טוויטר)

יש פרויקטור חדש בעיר 
מסופר כי בעיר המלין, בגרמניה, פרצה מכת עכברושים. כאשר תושבי העיר הבינו שהבעיה חמורה ואין פתרון, השתלטו עליהם  הייאוש וחוסר התקווה. ואז הגיע לעיר טיפוס מסתורי עם הצעה שאי אפשר לסרב לה: גירוש העכברושים מהעיר תמורת תשלום. מועצת העיר והתושבים שניסו להילחם בעכברושים ללא הצלחה וחשבו שהם יודעים הכל, לעגו לו פה אחד והתנהגו אליו בצורה מגעילה.

הגל הראשון מאחורינו 
מפה לשם, מועצת המלין אישרה את בקשתו של הטיפוס, בהנחה שגם אם לא יצליח לא קרה כלום. יום לאחר מכן נטל האיש חליל והחל מנגן ברחובות העיר, והנה, להפתעת התושבים, החלו צצים מכל בית ופינת רחוב עכברושים שנמשכו באורח קסם אל צלילי החליל. כשנאספו גדודים-גדודים של עכברושים, יצא החלילן את העיר ופנה אל נהר הווזר. בהגיעו אליו, נכנס אל תוך המים בעודו מחלל, וכל העכברושים שנמשכו אחריו טבעו בנהר. כך ניצלה המלין ממכת העכברושים ומועצת העיר הכריזה על יום חג ונשף רב משתתפים.
החלילן מתן קליין (צילום: גדי גרשון, יח''צ)
החלילן מתן קליין (צילום: גדי גרשון, יח''צ)

תנאי תשלום: שוטף פלוס נצח נצחים 
כשהגיע החלילן לבקש את שכרו, הוא נדחה וגורש. כשהבין שהוא לא יקבל את שכרו וכי תושבי המלין נוכלים וכפויי טובה, לקח שוב את החליל והחל מנגן נעימה אחרת. והנה מכל הרחובות והבתים יצאו ילדים וילדות, מכושפים נהרו אחריו ללא כל יכולת התנגדות. משנאספו הילדים כולם, יצא החלילן מהעיר והמשיך אל מערה חצובה בצלע הר גדול, ומאז שנכנסו ילדי העיר אל המערה, לא נראה שוב אף אחד מהם. כך איבדה המלין את כל ילדיה, בגלל מעשיהם של תושביה הבוגרים. קולטים? למרות שהאחים גרים ניסו לרכך את הסיפור, עדיין מדובר בטרגדיה היסטורית שמתועדת בהמון מקומות עוד מימי הביניים. מוסר השכל: הולכת שולל צפויה לעיתים לעונש אכזרי מאין כמותו.

גם אם לא תרצו, אין זו אגדה 
נחזור למציאות של היום. חיינו במרוץ בלתי פוסק לכבוש פסגות. בכל פעם מחדש גילינו שהפסגה, שנראתה לנו כהר, היא בכלל גבעה  וחשבנו שהדשא של השכן ירוק יותר. המשכנו לרוץ קדימה בלי להסתכל לצדדים וכשהעזנו לשאול, התשובה היתה "זה מה יש". יש סיבה ותוצאה. יש מדע והוכחות. יש מפץ. יש סדר בעולם ומי שרוצה להשיג, שיעבוד. אז המשכנו לרוץ. שאלנו פחות. חשבנו שיש לנו תשובות. ואז, ברגע אחד, נחתה עלינו הקורונה והכל התהפך. בלי שנבקש, המציאות נעצרת. 

העולם נכנס לחל"ת, הכל נסגר. כל ההרגלים התפוגגו, המציאות הכתה במלוא עוצמתה. אין ודאות. הפוליטקאי, עושה את עבודתו, כמו החלילן מהמלין. הוא לוחש לאוזן שכל כך מתגעגעת לשיגרה  את מילות הרוטינה דרך המסך:  שבו בבית, תקבלו ותיישמו החלטות הזויות חסרות הגיון באופן בלתי סימטרי. מזל שעוד אפשר לשתות משהו בבית.

קוקטייל המלין 
לקוקטייל "המלין" החלטתי לשלב מרקם טרופי , ליקר מנגויאן , מבית "לואי רואייה", משקה ליקר אקזוטי בטעם מנגו. הטעם של פרי המנגו הבשל דומיננטי באופן ייחודי. מהטעם הנפלא של הפרי בתוספת רום לבן משובח מקבלים את המשקה הייחודי מנגויאן.
 
מה צריך:
50 מל' וודקה לג'נד אוף קרמלין
25 מל' ליקר מנגויאן
15 מל' אבסינט קסנטה
15 מל' סירופ אלדרפלאור
20 מל' ליים
עלי בזיליקום

מה עושים:
מוזגים את כל המרכיבים לשייקר, מוסיפים קרח ומשקשקים היטב.
מסננים לכוס קוקטייל ולקשט בבזיליקום

ליקר מנגויאן (צילום: מתוך האתר)
ליקר מנגויאן (צילום: מתוך האתר)