פרשת הירי בערד: בית משפט השלום בבאר שבע האריך היום (שלישי) בארבעה ימים את מעצרו של אריה שיף בן ה-70, תושב ערד החשוד שירה למוות בתושב אל אטרש בן 36, לאחר שחשד כי הוא מתכוון לפרוץ לרכבו. במהלך הדיון חשפה המשטרה את הראייה החדשה שהובילה להארכת מעצרו הקודמת של שיף - סרטוני מצלמת אבטחה מזירת הירי, בהם הוא נראה מכוון כדי לפגוע בהרוג, ולא לכיוון הגלגלים כפי שטען. 

השופטת שרה חביב ציינה בהחלטתה כי הסרטון צובע את האירוע בגוונים חמורים יותר. לדבריה, אומנם ניתן להתרשם כי נעשה ניסיון לגנוב את רכבו של שיף אך ניתן להתרשם גם שהירי שביצע המשיב עלול להתפרש כאילו נעשה באופן מכּוון כדי לפגוע בגוף ולא רק לעצור את הרכב. השופטת אף ציינה כי הסרטון עומד בסתירה לגרסתו הראשונית של החשוד, והסבריו במסגרת הודעתו הנוספת אינם מסירים את החשדות מעליו. 

"סבורתני כי עילת המסוכנות מבוססת במידה רבה יותר היום מאשר בעבר", סיכמה השופטת. "העובדה כי נשקו של המשיב נלקח ממנו אין בה די כדי לאיין את המסוכנות. יש חשש מסוים לשיבוש החקירה, בעיניי בעיקר לאור פעולות החקירה שסומנו. בנסיבות אלה אינני סבורה שיש מקום לשקול שחרורו של המשיב בתנאים בשלב זה". 

במהלך הדיון, ביקש שיף את רשות הדיבור על מנת להתנצל ולהביע חרטה. "אני רוצה להביע את צערי העמוק, באמת עמוק, שלקחתי חיים לבן-אדם, ללא כוונה וללא התכוונות. אני אמרתי קדיש היום לעילוי נשמתו של המנוח גם לעילוי נשמתו של הבן שלו, שנהרג לפני 24 שנה, דבר שאני לא עושה כל יום. וצר לי מאוד על האירוע הטרגי שהסתיים בצורה טרגית. צר לי מאוד. אין לי מה להוסיף מעבר לזה שאת העונש שלי כנראה קיבלתי, ואני כל החיים אצטרך לחיות עם העניין הזה שהרגתי בן-אדם".