תעלומה מסתורית משגעת את העולם, אחרי שבשבוע שעבר דווח לראשונה כי חתיכת מתכת מסתורית הופיעה במדבר ביוטה, ארה"ב. טייס המסוקים ברט האצ'ינגס הבחין בלוח המתכת בזמן שטס מעל המדבר בזמן שהחפץ, מעין מצבה ממתכת המכונה "מונוליט", החזיר אור וסנוור את הטייס. אך הסיפור אינו נגמר כאן, מספר ימים אחרי שהחפץ המוזר נצפה לראשונה – הוא נעלם ממקומו. הבוקר (שלישי), אותה המצבה בדיוק נמצאה ברומניה והדהימה את העולם.

מצבת המתכת שנמצאה במדבר ביוטה (צילום: רויטרס)

מסוכנות הידיעות KSL, נמסר כי הטייס וחבריו לצוות טסו מעל מדבריות יוטה, יחד עם קבוצה של ביולוגים וקציני שירות חיות הבר. כאשר אחד מאנשי הצוות התעקש ללכת ולבדוק מקרוב את חפץ המוזר שהופיע משום מקום, הטייס החליט להנחית את המסוק ולגשת לברר. כאשר החבורה ירדה מין המסוק, ניצבה בפניהם מצבת מתכת מבריקה שגובהה הוערך ביותר מ-3 מטרים. 

הטייס סיפר בראיון לתקשורת המקומית כי תחילה הם האמינו שמדובר באמצעי כלשהו של חברת נאס"א שנועד לקלוט תנועות מהחלל. אך למרות זאת, כאשר הם ניסו לגעת בלוח המתכת, לא הייתה שום תגובה. "צחקנו על זה שאם אחד מאיתנו יגע בזה וזה יעלם, כל השאר יצטרכו לברוח מהר", אמר האצי'נגס. הסברה שהתגבשה לבסוף על ידי הצוות היא שככל הנראה מדובר באמצעי טכנולוגי או יצירת אומנות כלשהי, על אף שלא היה שום סימן מזהה על האובייקט. 

מצבת המתכת שנמצאה ברומניה (צילום: רויטרס)

אך מכאן הסיפור רק הולך ומסתבך, מצבת המתכת המסתורית שנמצאה ביוטה נעלמה כמספר ימים ספורים אחרי התקרית הביזארית. הבוקר, התקבלו דיווחים מרומניה שטענו כי מצבה זהה לזו שנמצאה ביוטה, הופיעה לפתע בעיר פיאטרה ניאם שבמדינה. מצבת המתכת נמצאה ברומניה כמטרים ספורים מנקודת ציון ארכיאולוגית מפורסמת, מבצר פטרודבה דאצ'יאן, שנמצאת על אחד ההרים המפורסמים ביותר ברומניה. הודעת הלשכה לניהול קרקעות בארה"ב:

נציגת התרבות והמורשת של המקום, רוקסנה ג'וזאנו, אמרה: "התחלנו לבדוק את המראה במוזר של המצבה. כיוון שהיא הופיעה בתוך אזור ארכיאולוגי, שהוא נכס ממשלתי, אף אחד לא היה יכול להיכנס לשם או להקים שם את המצבה מבלי אישור של משרד התרבות".  הלשכה לניהול קרקעות בארה"ב הודיעה בפייסבוק: "קיבלנו דיווחים אמינים כי המבנה שהותקן באופן בלתי חוקי, הוסר מהאדמה והועבר לבדיקה על ידי הלשכה לניהול קרקעות". לכן על פי הדיווח, לא ייתכן כי מדובר באותו המצבה. 

נכון לזמן כתיבת שורות אלו, קשה לדעת מהו החפץ המסתורי שמשגע את העולם וכיצד הוא מצליח לעבור בין מדינות ויבשות. יש חוקרים הסבורים כי מדובר באובייקט מין החלל החיצון, אך רבים פשוט טוענים כי ישנו אדם שמנסה לשגע את העולם – ומצליח.