לא ניתן לשלול מניע לאומני מאחורי מתקפת הסייבר על שרתי חברת הביטוח שירביט - כך מסרו היום (שלישי) גורמים בתעשיית הסייבר למעריב. הם הסבירו כי קבוצת ההאקרים Black Shadow שנטלה אחריות על הפריצה תייגה חשבונות טוויטר פרו-פלסטינים שעשויים להעיד על מניע לאומני מאחורי התקיפה.

לדבריהם, מדובר בקבוצה חדשה שהוקמה לפני כחודש וזו התקיפה המשמעותית המדווחת הראשונה שלה. בציוץ שהעלתה הקבוצה בטוויטר ובו לקחה אחריות על המתקפה, היא תייגה את חשבונות הטוויטר של אל-ערביה ושל OpIsrael, קבוצת האקרים מוסלמים פרו פלסטינים שכבר ביצעו מתקפות סייבר על אתרי אינטרנט ישראלים. בשל תיוגים אלו, כך אומרים הגורמים, אי אפשר לשלול שיש מניע לאומני מאחורי התקיפה. 

עד כה עדיין לא ברור מה מקור התקיפה ואיזה מידע דלף, אך ההאקרים הציגו עדויות לכך שיש בידיהם כמויות גדולות של מסמכים אישיים, וטענו כי יש בידיהם את המאגר המלא של זהויות הלקוחות והעובדים. עם זאת, הם פרסמו עד כה מספר מועט של מסמכים רגישים כמו תעודות זהות, מסמכים אישיים נוספים וכן הקלטת שיחה עם לקוחה. הם העלו בציוץ בטוויטר צילומי מסמכים של לקוחות החברה ובהם פרטים אישיים, כולל מספרי זהות, כתובות, מספרי טלפון וכתובות דואר אלקטרוני.

בהודעה שפורסמה מטעם הקבוצה נכתב כי "מתקפת סייבר ענקית התרחשה על ידי צוות "Black Shadow". הייתה התקפה מאסיבית על תשתית הרשת של חברת שירביט שהיא חלק מהמשק הישראלי. בפעולה זו, בנוסף לפגיעה הקשה במרכזי הנתונים, הודלף מידע על חלק משמעותי ממנויי החברה. התוכן הדחוס שנחשף לציבור, כולל מידע כגון תעודות זהות, מנויים, דוחות כספיים ומסמכים אחרים הקשורים לחברה".