בסרטון לייב בחשבון הפייסבוק שלו, דיבר יו"ר ימינה, ח"כ נפתלי בנט על המצב במדינה בעקבות הקורונה. "כל עוד הקורונה ממשיכה אנו לא נוכל להמריא. כל דחיות המשכנתאות יפוגו, תהיה סערה כלכלית גדולה. אנחנו מדינה בחובות שהולכים ותופחים. אנחנו ניאלץ להחזיר חובות, וגם נכדינו". 

בנט בדבריו העביר ביקורת על התנהלות הממשלה, טען שהסיבה שהתקציב לא עובר היא רק פוליטית והסביר כי "כרגע המדינה לא מנוהלת. אין ניהול, אין ביצוע. הדברים שאמורים לקרות לא קורים. מערכות המדינה משותקות: משרדי האוצר, הכלכלה. משרד הבריאות בתפקוד מאוד חסר, חייבים לצאת מזה".

לגבי הסגר השלישי, אמר בנט: "נקלענו לקיבעון הסגרים. ראשי המדינה התאהבו ברעיון הסגר. במקום להשתלט על הקורונה. להגיע לעשרות מקרים ביום. צריך וגם אפשרי להגיע למיליוני בדיקות ביום. פעם בשבוע צריך לבדוק את כל המדינה. במדינות טובות אין ישיבות אין סופיות של קבינט הקורונה. מי שמתגאה בסגרים – מביא לעוד סגר. ראשי הממשלה שלנו מספרים בגאווה שהיינו הראשונים להטיל סגר. די להשוות אותנו עם המדינות הלא מוצלחות".

בנימין נתניהו, נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו, נפתלי בנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)


הוא גם פנה לאזרחים הנמצאים בחל"ת והמליץ: "אל תחכו לראשון ביוני כדי לחזור לעבודה.כיוון שהממשלה לא מתפקדת בעניין הזה. קחו את גורלכם בידכם, תלמדו מקצוע כלשהו, זווית כלשהי, שימוש מתקדם במחשב וכו'. אל תחכו לממשלה. הממשלה צריכה לייצר תמריץ אדיר לעסקים לקלוט עובדים על ידי הורדת מיסוי יתר ועוד". 

את דבריו סיכם בביקורת חריפה, עם רמיזה לכוונתו להתמודד לבחירות: "אולי בגלל ששרי הממשלה לא צמחו במגזר הפרטי, הם לא יודעים מה זה לפטר עובדים, מה זה להוציא חשבונית, מה זה שוטף פלוס 30 . צאו מהאולם הממוזג ותבינו את המצב. אתם מחסלים עסקים. אנו לא בבחירות כרגע. כשתהיינה, אהיה חד. כרגע אני עסוק בלהציל חיים. אעשה את מה שטוב למדינת ישראל". 

"את ראשי הממשלה לא מעניינים אזרחי ישראל. אתם לא פוגשים את בני האדם? למה באתם לפוליטיקה. בשביל הפוליטיקה? זו רשלנות פושעת בדרגה הכי חמורה. זאת ממשלת חרפה לאזרחים. למשל, שרת התחבורה הפכה את המשרד למכונת ג'ובים לפעילי הליכוד ועוד מתגאה בכך. מדינת ישראל לא שייכת לשרים".