הערב (שלישי), צפוי לכנס ראש מפלגת כחול לבן, בני גנץ מסיבת עיתונאים, ובה ככל הנראה יכריז על המשך קיום הממשלה, או על הליכה לבחירות. ח"כ הילה שי וזאן שוחחה עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM ואמרה כי היא חושבת שההחלטה תגיע הערב והדגישה: "פנינו מועדות לבחירות. הקו הכללי הוא ישר, אנחנו מבינים לאן זה הולך. הליכוד מעכב באופן מכוון את אישור התקציב, אתה מבין לאן זה הולך, וזה יגיע ליציאה האחרונה שהיא שראש הממשלה לא יקיים את הרוטציה. אותו מחיר ששילמנו כשנכנסו לממשלה, היה בשביל לקדם ואם אנחנו לא מצליחים לעשות את זה אין טעם להמשיך".

אני לא אשאל מה יכריע גנץ מחר. אני מכיר אותך ואת האג'נדה שלך ואת הדגל האדום את מול חלק מהפמיניסטיות. את זורמת עם ההחלטה למנות את עמית איסמן לפרקליט המדינה?
"אני לא יודעת, אני בדרך כלל מעדיפה לא לצאת באמירות פופוליסטיות כאלו ואחרות על התבטאויות של אנשים, אנשים אומרים הרבה מאוד דברים. הן אמירות אכן אומללות אבל אני מציעה לבדוק את הדברים ולראות אם אכן זה מבטא מאחורי איזושהי אג'נדה או שמדובר באמירות אומללות וניתן להסתפק בהתנצלות".

הוא יחליט הערב כבר להצביע עם לפיד או רק מחר?
"אני חושבת שההחלטה תתקבל הערב, אני לא יודעת אם זה יהיה להצביע עם לפיד או לא אבל אכן אני חושבת שפנינו מועדות לבחירות".

זה לא ממש בחירות, זה קריאה טרומית. עד הדקה ה-90 וזמן פציעות אפשר יהיה למצוא פשרה.
"הקו הכללי הוא לשם אנחנו מבינים לאן זה הולך. הליכוד מעכב במשך חודשים באופן מכוון את הבאת תקציב המדינה אלינו, אני בוועדת הכספים. כמה פעמים ביקשנו מכל גורם כלכלי והתקציב לא מגיע, אתה מבין לאן זה הולך הכול חותר לתחנה אחת – להגיע לתחנת יציאה רחוקה אחרונה שיש לרה"מ כדי להימנע מלקיים את ההסכם ולהעביר את הרוטציה. וכשאתה מבין שלשם הולכים, הממשלה לא תתפקד, ועדת שרים לא תכונס, חוקים לא יעברו ולא יהיה תקציב, אתה מבין שכנראה הולכים לבחירות".

אני מניח שגנץ הבין את העניין בשלב די מוקדם. למה לא לשחק את המשחק?
"הממשלה משותקת בכל מקרה, חשוב לי לקחת את המקום שלי כח"כ ולהוריד את זה לרמת המיקרו, ח"כ כמוני שיש לה 19 הצעות חוק ביניהם חובה להחזיר לזוגות הקורונה שיורדים להם צ'קים על אירוע שלא התקיים מעולם, זוגות הקורונה שהשר אמסלם תוקע את הצעת החוק ורבות אחרות בוועדת שרים, לא מאפשר להתכנס ולא מאפשר להביא הצעות חוק פרטיות, על סימון מוצרים של תוצרת ישראלית ומענה אנושי לקשישים בקורונה אני מניחה שלא רק אני ועוד מאות הצעות חוק אחרות.

אתה מבין שהממשלה משותקת. אפשר לשבת ולהגיד 'בוא נמשוך עוד כמה חודשים מה אכפת לנו?' ואפשר להבין שאותו מחיר ששילמנו כשנכנסו לממשלה ושילם אותו בעיקר רה"מ החליפי בני גנץ היה בשביל לקדם, בשביל להביא משהו אחר להתמודד עם המשבר הזה ולהוציא אותנו מהמצב בו אנחנו נמצאים. אם אנחנו לא מצליחים – אין טעם להמשיך".

טעיתם שלא התנפלתם על זה מיד בהתחלה?
"יכול להיות, זה חוכמה בדיעבד אבל לאורך כל הדרך חשבנו שהנה זה בא וסיפרו לנו שכבר האוצר מתחיל לעבוד על תקציב והנה זה קורה. אתה בולע עוד ועוד כי אתה חושב ומסתכל על כל הדברים הגדולים שאתה מצליח למנוע כמו מניעת דריסת שלטון החוק ומערכת המשפט והצעות חוק מטורללות כאלו ואחרות ואתה אומר 'יש סיבה שאני פה'.

אבל מגיעה נקודה שאתה אומר 'מהנקודה הזו אני לא זז' אם לא נעביר תקציב תהיה קטסטרופה אחת גדולה ולצערי תהיה בכל מקרה כי זה לא אפשרי טכנית. אבל לקחת חלק ולהישאר רק בגלל האינטרס. כולם שואלים מה האינטרס לפרק, אין לנו אינטרס לפרק, אלא להביא ממשלה מתפקדת ולעבוד פה. אם אנחנו לא מסוגלים לעבוד אז כן צריך ללכת הביתה".

מצבה של כחול לבן בסקרים לא טוב. התאבדות פוליטית?
"אני לא יודעת אם זו התאבדות פוליטית, חלק מהתהפוכות שהיו פה מנפתלי בנט שעד לא מזמן ספר כל הלילה בקולות חיילים ובסוף לא עבר את אחוז החסימה, בסופו של דבר הציבור יבין מי עבד בשבילו ומי שלח אותו לבחירות ויבוא איתו דין וחשבון".

יש היתכנות לאיחודים חדשים? חזרה לזרועותיהם של לפיד ויעלון? אייזנקוט בראש המפלגה?
"כמו שאתה מכיר אותי אני אף פעם לא נמצאת בפוליטיקלי-קורקט של תיבת המסרים. אני יכולה להגיד בגדול בלי התייחסות לפתרון כזה או אחר שכל האופציות פתוחות".