המשטרה עצרה הלילה (רביעי) לחקירה תושב תל אביב בן 23, לאחר שזוגתו, בת 18, נמצאה אמש בדירתם ברחוב הרב קוק בעיר כשהיא במצב אנוש, ובהמשך נקבע מותה בבית החולים איכילוב. המשטרה מייחסת לחשוד עבירה של המתה בקלות דעת ואספקת סם.

מעצרו של בן הזוג הוארך בחמישה ימים. במשטרה חושדים שהוא סיפק לה סמים, והגם שהבין שהיא במצב לא טוב, הוא לא הזמין את צוותי מד"א, ובכך גרם ברשלנות למותה.

עורך הדין יוסי פרידמן שמייצג את החשוד מטעם הסניגוריה הציבורית: "מדובר בבחור צעיר נורמטיבי ללא עבר פלילי. הוא משתף פעולה עם החוקרים באופן מלא ומכחיש את החשדות. לטענתו, במשך התקופה האחרונה עשה רבות כדי לסייע  לחברתו להיגמל מכדורי ההרגעה והשינה שאליהם הייתה מכורה מספר שנים. לאור האירוע הוא נמצא במצב נפשי קשה וטרם מעכל את פטירתה של חברתו. אנו מקווים שהמשטרה תסיים את החקירה בהקדם האפשרי והצעיר ישוחרר לביתו".

הבוקר הגיעה צעירה לבית החולים סורוקה בבאר שבע כשכוויות מכסות את חלקי גופה. שוטרים הגיעו לבית החולים, ובמהלך תחקור ראשוני בוצע מעצרו של בעלה, תושב תל שבע בן 29. החקירה נמשכת.

כזכור, בשבוע שעבר ציינו בעולם את יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים, שהגיעה בשנים האחרונות לשיאים חדשים. למרות הצהרות לוחמניות של הממשלה כי חרתה על דגלה את צמצום ממדי התופעה הנוראית, המציאות בשטח מגלה תמונה אחרת.

היום מציינים בעולם את יום המאבק הבינלאומי באלימות נגד נשים, שהגיעה בשנים האחרונות לשיאים חדשים. למרות הצהרות לוחמניות של הממשלה כי חרתה על דגלה את צמצום ממדי התופעה הנוראית, המציאות בשטח מגלה תמונה אחרת.

על פי הנתונים של המרכז להעצמת האזרח, מתברר כי לפני כשנה וחצי התקבלה החלטה שעוסקת בהרחבת המענה הן לטיפול בתוקפים והן בקורבנותיהם. ההחלטה כללה 26 סעיפים, אולם רק שבעה מתוכם יושמו עד היום במלואם. 12 סעיפים נוספים יושמו חלקית בלבד ושבעה אחרים כלל לא יושמו.

למרות זאת, רק לפני כמה שבועות העבירה הממשלה החלטה חדשה שכוללת סעיפים זהים לחלוטין לאלו שהוכנסו להחלטה הקודמת. הבדיקה מגלה עוד כי בהחלטה הקודמת שהתקבלה לא יושם בין היתר תקצוב חלק מהתוכנית. תקציב בסך 20 מיליון שקל שהועבר למשרד הרווחה עבור התוכנית בספטמבר אשתקד נלקח בחזרה בסוף השנה על ידי האוצר.