נשיא המדינה ראובן ריבלין יסייים בסוף חודש יולי הקרוב את כהונתו לאחר שבע שנים, והמערכת הפוליטית כבר מחממת מנועים לקראת ההתמודדות הצפויה על תפקיד הנשיא ה-11 של מדינת ישראל. עד כה הכריזו רק שניים על מועמדותם לתפקיד: השר לשעבר שמעון שטרית וחבר הכנסת לשעבר יהודה גליק. 

שמות נוספים שעלו כמועמדים לתפקיד האזרח מספר 1 הם שר הבריאות יולי אדלשטיין, שר הכלכלה והתעשייה ויו"ר מפלגת העבודה עמיר פרץ, יו"ר הסוכנות היהודית יצחק בוז'י הרצוג וגם שמה של כלת פרס ישראל מרים פרץ. כדי להיות מועמד לנשיאות, צריך לאסוף חתימות של עשרה חברי כנסת. חברי הכנסת עצמם יבחרו את הנשיא הבא בחודש יוני בהצבעה חשאית במליאת הכנסת.

הבוקר (רביעי), כך נראה, עולה שם של מועמד נוסף: הזמר והשחקן יהורם גאון (81). בתוכנית קלמן ליברמן בכאן ב' דווח היום שגאון אמר כי הוא שוקל ברצינות להתמודד על התפקיד. ואם זה לא מספיק, הרי שבפייסבוק כבר קמה קבוצה הקוראת לבחור בגאון לנשיא המדינה. הזמר מודע לקמפיין ואף נתן את הסכמתו לכך.

עדיין לא ברור אם גאון ירוץ בסוף לנשיאות, אבל מתנגד אחד כבר יש: חבר הכנסת עופר כספי (הרשימה המשותפת) הספיק לצייץ בטוויטר כי "יהורם מעולם לא היה גאון ולעולם לא יהיה נשיא".