לאור נתוני התחלואה העולים בימים האחרונים, בכירים במשרד הבריאות טוענים היום (רביעי) כי המשרד ימליץ לסיים את פיילוט הקניונים ביום ראשון הקרוב כמתוכנן ולא להאריכו. בנוסף, ההעדפה במשרד הבריאות היא להעדיף את השארת מערכת החינוך פתוחה, על חשבון הקניונים.

על פי הדיווח, שפורסם בכאן 11, במשרד הבריאות מבינים כי לא יוכלו להשאיר את מערכת החינוך פתוחה לצד הקניונים, בעקבות העלייה בתחלואה במהלך הימים שעברו מאז פתיחת 15 קניונים נבחרים ברחבי הארץ.

יו"ר ועדת החוקה על פיילוט הקניונים. צילום: ערוץ הכנסת

כזכור, בשני אובחנו 1,227 חולי קורונה - שיא תחלואה יומי מאז ה-20 באוקטובר. מהנתונים עולה כי שני יישובים יהודיים הצטרפו לרשימת הערים האדומות - אדרת וקדומים. מניין החולים הפעילים עלה ל-10,513, בהם 264 במצב קשה ו-99 מונשמים. מאז פרוץ המגפה נפטרו 2,865 ישראלים. ביממה שלפני כן, התגלו 1,017 חולי קורונה חדשים. מדובר בפעם הראשונה בה חצה מספר החולים היומי את רף אלף החולים מאז אוקטובר.

בנוסף, סגן שר הבריאות יואב קיש אמר אתמול כי במידה והתחלואה לא תרד, תישקל האפשרות להטיל עוצר לילי במהלך חגי חודש דצמבר. דבריו קיבלו חיזוק ממנהל בית החולים זיו בצפת, פרופסור סלמאן זרקא אשר אמר כי הסגר הבא הוא בלתי נמנע.

"ככל שהמשק ייפתח וככל שנחזור לשגרה, כמות החולים תעלה, ואנחנו כבר רואים את זה בתוצאות של הימים האחרונים", אמר מנהל בית החולים שהוסיף כי אני חושב שאנחנו בסכנה שנגיע לסגר שלישי, עוד לפני שיגיעו החיסונים".