יו"ר מפלגת העבודה, השר עמיר פרץ, הודיע הבוקר (חמישי) באופן רשמי בראיון בגלי צה"ל כי הוא מתכוון להתמודד על נשיאות המדינה. בראיון בגלי צה"ל אמר פרץ: "אני מתמודד לתפקיד נשיא המדינה, זה אחד התפקידים שאני יכול למלא בשל היכולת שלי ליצור הידברות - החרדים, החילונים, הימנים, השמאלנים - כולם יודעים להעריך את עמדותיי, אפילו כאלה שמתנגדים להן".

כבר באוגוסט הבהיר פרץ כי הוא שוקל זאת, ואמר בראיון בערוץ הכנסת כי "תפקיד נשיא המדינה בימים אלה הוא קריטי. אני מדבר על זה עם חברי כנסת. אני אחליט בעת הנכונה ובזמן הנכון. עשרה חודשים במציאות הפוליטית זה המון זמן".

הנשיא ראובן ריבלין זוכה במדליה ממכון וושינגטון. (קרדיט: עומר מירון \ לע"מ, איתי בית און, בן פרץ \ לע"מ

אתמול פורסם כי הזמר יהורם גאון שוקל אף הוא להתמודד על התפקיד. עד כה הכריזו רק שניים על מועמדותם לתפקיד: השר לשעבר שמעון שטרית וחבר הכנסת לשעבר יהודה גליק. שמות נוספים שעלו כמועמדים לתפקיד האזרח מספר 1 הם שר הבריאות יולי אדלשטיין, יו"ר הסוכנות היהודית יצחק בוז'י הרצוג וגם שמה של כלת פרס ישראל מרים פרץ. 

כדי להיות מועמד לנשיאות, צריך לאסוף חתימות של עשרה חברי כנסת. חברי הכנסת עצמם יבחרו את הנשיא הבא בחודש יוני בהצבעה חשאית במליאת הכנסת.

חברת הכנסת מרב מיכאלי (העבודה) תקפה הבוקר את עמיר פרץ ואמרה: "כמו שעמיר פרץ סחר במפלגת העבודה - המפלגה של בן גוריון ושל רבין - בשביל ג'וב בממשלת נתניהו, ככה הוא סוחר בה בשביל קמפיין הנשיאות שלו. אני מאחלת לו בהצלחה, אבל התפקיד של מפלגת העבודה הוא להחיות את התקווה של מליוני ישראליות וישראלים, לא להחיות את הקריירה הפוליטית של עמיר פרץ".