לנמל התעופה בן גוריון הגיעו היום (חמישי) מאות עולים חדשים מאתיופיה. מדובר בקבוצת העולים הראשונה מאתיופיה במסגרת מבצע "צור ישראל". 316 העולים הגיעו יחד עם שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה. במהלך התקופה הקרובה יעלו כ-2,000 עולים נוספים מאתיופיה. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בטקס קבלת הפנים לעולים החדשים: "אני לא זוכר שהתרגשתי כל כך כבר הרבה שנים ממראה ציוני כל כך מזוקק שמבטא את כל המשמעות שלנו. עמדו אני ושרה בדמעות בעיניים. כשראינו את אחינו יהודי אתיופיה התרגשנו כל כך שראינו אותם עם הסלים, שראינו אותם מנשקים את רצפת הארץ. זו המהות של הסיפור היודי, זו המהות של הסיפור הציוני. ברוכים הבאים לארץ ישראל".

גנץ, תמנו-שטה והרצוג מקבלים את פני העולים (צילום: משרד העלייה והקליטה)
גנץ, תמנו-שטה והרצוג מקבלים את פני העולים (צילום: משרד העלייה והקליטה)

"הגעתם בטיסה ישירה מגונדאר, הורים וילדים. אני יודע שראיתי תמונת שלהם מחזיקים תמונות של הקרובים שלכם כאן בארץ שאתם מייחלים לראותם. ועכשיו בא איחוד המשפחות הנפלא הזה. המתנתם זמן רב להתגשמות החלום", אמר נתניהו. 

עוד הוסיף רה"מ נתניהו: "במגעים שאני מקיים, יחד עם המטה לביטחון לאומי, עם ממשלת סודאן, מגעים לנורמליזציה ושלום, אני ביקשתי לאפשר לבני המשפחות להגיע לאתרים בסודאן, ששם נספו יקיריהם. אנחנו מתקדמים במהלכים הללו. במקביל, שלחתי את סגן השר לביטחון הפנים, גדי יברקן לאפריקה, גם לקדם את הנושאים האלה, ונושאים אחרים, וגם לקדם את החזרתו של אברה מנגיסטו יקירנו. אנחנו לא נרפה עד שנחזיר את אברה ואת כל השבויים והנעדרים שלנו הביתה".

נתניהו ורעייתו שרה בקבלת הפנים לעולים מאתיופיה (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)
נתניהו ורעייתו שרה בקבלת הפנים לעולים מאתיופיה (צילום: עמוס בן גרשום לע''מ)

יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק (בוז'י) הרצוג, אמר בטקס: "לכל מבצע יש את סיפוריו המרגשים, לכל מבצע יש את הרגעים שבהם לא נותרת עין ללא דמעה מסיפור משפחתי חובק עולמות וחוצה גבולות. גם היום הזה מייצר לנו רגע כזה: במטוס הזה, שהביא עמו בשורת איחוד משפחות ל-316 עולים חדשים, נמצא אַסֵפַה יַגְזַאוּ בן ה-36, עם אשתו הרגטו וארבעת בניהם, בני 14, 10, 6 ו-3 שנים. לפני 12 שנים עלו לארץ אמו ואביו של אַסֵפַה. אמו לא מכירה את נכדה הצעיר בן ה-3, היא מעולם לא פגשה אותו, וכעת תזכה להכירו. "ופירותיה המתוקים של הסבלנות- ייראו מתוקים מתמיד".

"אין זה ברור מאליו להחליט על העלאת 2000 עולים חדשים בשיאו של משבר בריאותי – וכלכלי- כה מורכב. אך לממשלת ישראל, למשרד הביטחון, למשרד העלייה והקליטה, למשרד הפנים ובוודאי לסוכנות היהודית – זהו מעשה טבעי ומתבקש, אנושי ויהודי", אמר עוד הרצוג.