ריקרדו זולקוביץ, שבתו יולי נמצאה אתמול מתה בביתו של בן זוגה בתל אביב, שוחח הבוקר (חמישי) עם סיוון כהן ב-103FM וסיפר על הכאב הנורא. לטענתו, כבר כמה שנים שבן זוגה מדרדר אותה לסמים, למרות מאמציו הרבים למנוע את הקשר ביניהם, ולאחר שאף הביא אותה בעבר לאשפוז בכפייה. עוד סיפר האב על היעדר העזרה והסיוע שזכה להם ממשטרת ישראל, שלטענתו לא עשתה כלום: "פשע שלא היה צריך לקרות".

יולי בת ה-18 מתה אתמול מוות מיותר, מדברים על אותה קלישאה שהכתובת הייתה על הקיר – הייתה כאן. אבא שלה רדף אחריה ואחרי בן זוג שכנראה דרדר אותה לסמים מאז שהיא קטינה. הוא הלך למשטרה ואיש לא עשה דבר. איך אתם הבוקר? מעכלים את האסון?
"לא, עדיין אני לא מעכל, אני לא מעכל מה שקרה, זה פשע שלא היה צריך להיות דבר כזה. לא טוב, לא טוב מה שקרה, זה בושה וחרפה, חוסר אכפתיות מהמדינה, איליה הבחור הזה עשה ממנה מה שהוא רצה, נתן לה סמים מגיל 15 וחצי שהכיר אותה, התלוננתי כמה פעמים במשטרה ואף אחד לא עשה כלום.

אך הם הכירו?
"אני לא יודע, חבר מביא חבר, אני לא יודע. היא הייתה ילדה אפילו סיגריות לא עישנה, כלום. לאט לאט הוא דרדר אותה, ניסיתי לעצור את זה. דיברתי עם הבחור, תעשה לי טובה תעזוב את הבת שלי אמר לי 'לך קיבינימט' ולא הצלחתי לשכנע את הבת שלי לעזוב אותו".

אתה הולך למשטרה, מה אומרים?
"'אנחנו נטפל, נחקור אותו', סיפורים, כל הזמן סיפורים, תבוא מחר. שואל מה קורה עם התיק אומרים לי התיק לא נמצא פה ועבר למקום אחר. המשטרה לא עשתה כלום. מצאתי אותם במלונית ערומים שניהם עם מלא מלא מלא סמים, מלונית ברמת גן. קראתי למשטרה לקחו אותו ואת הבת שלי לתחנה אחרת. אחרי שעה וחצי-שעתיים שחררו אותו. הבת שלי הייתה בת 16 אז. אמרתי הבחור הזה בן 21-22 היא קטינה הבת שלי, שחררו אותו. אין מה לעשות, בארץ ככה זה".

בשיחות איתו הוא לא מקשיב לך בכלל.
"דיברתי איתו פעם אחת, הלכתי עד העבודה רציתי להכיר את האדם, הוא אמר לי תשמור על הבת שלך ואין לך מה לדבר איתי בכלל אני אעשה מה שאני רוצה".

מה עם ההורים שלו?
"הייתי בבית של ההורים שלו, דיברתי עם אבא שלו וגם אבא שלו אמר לי תעשה מה שאתה רוצה מצידי תהרוג אותו גם כן אין לי כוח בשבילו. אחרי טיפול של הרבה זמן עם הרווחה הצלחנו להגיע לשופט בכפייה והכנסתי אותה למוסד בבית שמש".

בכל פעם שהיא משתחררת.
"היא הולכת אליו. מה שעושה הטיפול, הוא היה מקלקל. הילדה לא רוצה לשמוע, החבר'ה הצעירים נותנים כדורים, גראס, הכול. כדורים מאוד מאוד מאוד קשים. ילדים לא שמים לב ומשתמשים בזה, מתמכרים לזה".

יש לך מסר היום שחשוב להעביר?
"כן, לשמור על הילדים כל הזמן 24 שעות, זה גיל מאוד קשה. אם קורה משהו חס ושלום להגיע למשטרה פעם-פעמיים-מאה ולדפוק על השולחן שיטפלו בעניין כי לי אף אחד לא טיפל. לא היינו צריכים להגיע למצב הזה בכלל אם היו מטפלים בבחור הזה כמו שצריך. הוא היה מבוגר והבת שלי הייתה קטינה. ללכת לכל מקום, לרווחה, ולעשות צעקות שיטפלו בעניין. לא לעזוב את זה, זה גיל מאוד קשה".