חובל שנעדר במשך 48 שעות, לאחר שיצא לשייט באוקיינוס האטלנטי, נמצא צמוד לסירה שלו, אחרי שהיא התהפכה והוא לא הצליח להפוך אותה בחזרה. סטיוארט בי בן ה-62, זוהה על ידי צוות ספינת מכולות ענקית, ביום ראשון האחרון, כ-86 קילומטר מקו החוף בנמל קנוורל שבפלורידה, ארה"ב. לטענתו, הוא היה בטוח שהוא עומד למות והוא ניצל לגמרי בנס. סדרת התמונות מרגעי החילוץ המדהימים:

תמונות מרגעי החילוץ של סטיוראט בי, החובל שנאבד בלב הים (צילום: רויטרס)

החובל סיפר כי הסירה שלו, שהייתה בגודל של 32 מטרים, החלה להתמלא במים בעקבות בעיה טכנית בסירה שקרתה במהלך הלילה. בזמן שהוא ישן, הוא החל להרגיש שהסירה שוקעת והחל לנסות לתקן את התקלה. "עבדתי על המנועים והתחלתי לצעוק בתקווה לעזרה", סיפר המלח בראיון לאתר החדשות Daily Mail. "אחרי שעות שהייתי במים ונאחזתי בסירה, לא ראיתי אף אחד וחשבתי שזהו זה. אבל אז פתאום, ראיתי מרחוק מכולה, אך כיוון שהייתי בלי משקפי הראייה שלי לא יכולתי לדעת אם היא בדרך אליי", סיפר בי. 

המלח הוותיק הוריד את חולצתו והחל לנפנף בה באוויר, בתקווה שמישהו על הסיפון יראה אותו ויחלץ לעזרתו. לטענתו, היה על הסירה אות מצוקה שאפשר היה להשתמש בו על מנת להזעיק עזרה, אך אחרי שלוש פעמים בהן הוא ניסה לעצור את נשימתו ולשחות אל מתחת לסירה כדי להשיג אותו – הוא נאלץ לוותר. 

מתוך רגעי החילוץ של החובל שנאבד בלב הים (צילום: רויטרס)
מתוך רגעי החילוץ של החובל שנאבד בלב הים (צילום: רויטרס)

משפחתו של בי דיווחה לרשויות המקומית כי הוא נעדר בשבת בבוקר, לאחר שחזר מהשייט הקצר שאליו הוא תכנן לצאת ביום שישי אחר הצהריים, ובדרך כלל הוא אינו נשאר לישון על הסירה. ביום ראשון בבוקר, תחנת משמר החופים כיוונה את הספינות באזור לפקוח עין ולחפש סירה שהתפכה. בעקבות ההתראה, ספינת המכולות בהחלט הייתה ערנית והצליחה לחלץ את המלח המבוגר. 

קצינת המשטרה המקומית, ורוניקה דן דפרטיס, אמרה לחדשות ABC: "הוא נאחז בסירה שלו לאורך כל הזמן, עד שהגיעו לחלץ אותו והעבירו את סטיוארט אל הספינה". לקרוזייר פ.רילטיבו, חובל על הספינה שחילצה את בי, סיפר כי הוא העניק לבי את חולצת המזל שלו ברגע שהוא עלה לסיפון. "אני מאחל לו את אותה הנחמה שהחולצה מעניקה לי. בדיוק כמו המזל שהיה לו כשאנחנו עברנו בסביבה".