יו"ר סיעת ישראל ביתנו לשעבר, רוברט אילטוב, שיתף היום (חמישי) בראיון לאתר החדשות בשפה הרוסית Detaly, על כוונתו לעמוד בראש מפלגה חדשה, של יוצאי ברית המועצות לשעבר. הוא טרם קיבל החלטה סופית, אך בראיון אמר: "לישראל ביתנו אין זכות קיום".

אילטוב הסביר בראיון, שבשלב מסוים שלפני הפרישה מישראל ביתנו הוא הבין שיש "תקרת זכוכית", לדבריו, לאנשים צעירים ומבטיחים, כמוהו. הוא טען כי במקומות הגבוהים ברשימה הוצבו אנשים שהגיעו מבחוץ, בעוד שוותיקי המפלגה נותרו מאחור. 

"ומה המפלגה השיגה בזה? אחרי שלא נכנסה לקואליציה של נתניהו והמדינה שוב הלכה לבחירות? שלוש מערכות בחירות. למדינה אין תקציב, אין רפורמות, הכל תקוע", טען אילטוב, שהוסיף: "מפלגת ישראל ביתנו יכולה הייתה להיות המפלגה המשפיעה בקואליציה, עם זכות וטו. רק בעקבות ההחלטה להישאר באופוזיציה, המפלגה גרמה להקמת הקואליציה הנוכחית, נטולת עמוד השדרה, בעלת נטייה פוליטית לכיוון השמאל, נטולת אידאולוגיה".

"עזבתי את מפלגת ישראל ביתנו כי דרכינו נפרדו. לא סבלתי את הרטוריקה האנטי-דתית שהם הבליטו. ליברמן טוען שהחרדים לא הסכימו לדרישותיו במו"מ הקואליציוני ב-2019 ולכן הוא לא נכנס לקואליציה. אני אומר לכם שזה לא נכון. החרדים הסכימו לכל הדרישות שישראל ביתנו הציבה, כולל חוק הגיוס בגרסת ישראל ביתנו, ועל אף כל הוויתורים, ישראל ביתנו נשארה באופוזיציה. ממפלגת ימין היא הפכה לשותפה של השמאל".

את דבריו חתם באומרו: "תמכתי בנתניהו כי סברתי שהוא היחיד שמסוגל לנהל את המדינה בתקופת המשבר. היום אני מבין שגם זה לא נכון לצערי. נתניהו אינו מסוגל להפריד בין אישי לבין ציבורי, בין האינטרס הפרטי שלו לבין האינטרס של המדינה. המצב הזה לא יכול להימשך לאורך זמן -  או שנתניהו מתקן זאת, או שיפרוש".

מדוברות מפלגת ישראל ביתנו נמסר בתגובה: "עוד סיפור לא רלוונטי".