משרד הבריאות פרסם הבוקר (שישי) את נתוני הקורונה העדכניים בישראל. על פי הנתונים, 1,434 בני אדם אובחנו כחיוביים לנגיף ב-24 השעות האחרונות. לפי הודעת משרד הבריאות, בישראל ישנם 11,761 חולי קורונה פעילים, מתוכם 287 במצב קשה ו-101 חולים מונשמים. עד כה נפטרו מהמגפה 2,891 בני אדם בישראל.

בישראל התבצעו אתמול 64,787 בדיקות לגילוי נגיף הקורונה, מה שמעמיד את יחס הבדיקות החיוביות על 2.3%. מתוך כלל החולים בישראל, העיר עם מספר החולים הגבוה ביותר ממשיכה להיות בירת המדינה ירושלים, אשר היום נמצאים בה 1,727 חולים פעילים אשר למעלה ממחציתם התגלו השבוע.

על פי נתוני דו''ח אמן שהתפרסם הבוקר, ישראל נמצאת בפתחו של גל שלישי של מגפת הקורונה. לפי הדו''ח החדש, "על כל יומיים נוספים שבהם יישמר קצב ההדבקה הקיים, יידרש יום של סגר מלא כדי להשיב את המצב לקדמותו". בדו''ח מציינים כי בשבוע האחרון ניכרת עלייה בתחלואה בעיקר אצל האוכלוסייה מעל גיל 60 וכי היא צפויה להמשיך ולעלות במהלך השבוע הבא.

בעקבות העלייה בתחלואה, העביר אתמול מנכ''ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, תדריך לעיתונאים שבמהלכו אמר כי "שוקלים הגבלות נוספות ולא רק סגר בחנוכה או עצר לילי". לדבריו,  "אם נשווה בין מספר המאומתים היום לבין מספר המאומתים בתחילת נובמבר, אז היו כ-500-600 מאומתים ליום, היום אנחנו על למעלה מ-1,000. יש עלייה בתחלואה במגזר הכללי. אנחנו רואים עלייה גם במגזר הכללי ואנחנו רואים יותר ערים אדומות ויותר ערים צהובות.

פרופ' חזי לוי (צילום: באדיבות בית החולים ברזילי)
פרופ' חזי לוי (צילום: באדיבות בית החולים ברזילי)

בנושא החיסונים אמר הפרופ', כי "אנו נערכים כעת לקבלת חיסונים נגד הקורונה. אנחנו משלימים את העבודה בעזרת מספר רב של מומחים באשר לסדר העדיפויות של מי שיקבל את החיסונים שיגיעו בגל הקרוב. אנו נערכים לקבל אותם גם בהיבט הלוגיסטי והיבט השינוע. עם זאת אני רוצה להדגיש, למרות המקום לאופטימיות, אני רוצה לומר לכולנו, אסור להיות שאננים. אסור להתנות את ההתנהגות שלנו בשל הסיכוי להתחסן. לא להיות ליברלים יותר בגלל החיסונים. צריך להמשיך לנהוג כשורה עם מסיכות, עם שמירת מרחק והיגיינה. בידינו להוריד את התחלואה וליהנות משגרת חיים בצל הקורונה".

הפרופ' גם התייחס לנושא הקניונים ואמר כי "ראינו את ההתקהלות הקשה מאוד כשהיינו ב-15 הקניונים שנפתחו ויש אומרים שזה בגלל שישי ובלאק פריידי או שבגלל שלא הכנסנו מספיק אנשים לחנויות הגדולות נוצרה התקהלות. הפנמנו את הלקחים, הגבלנו את מספר הנכנסים לקניון מ-1 ל-15 מטר, לעומת מה שהיה קודם, 1 ל-7 מטר. יש התנהגות מעט טובה יותר במהלך ימי החול השבוע, אנחנו עומדים לסכם את הפיילוט לקראת מחר ואנחנו נחליט על פי הממצאים ביחד עם שר הבריאות מה להמליץ לקבינט בנוגע לקניונים".