רשת "אל-ערביה" דיווחה הערב (שבת), כי המוסד הישראלי גייס בכיר באיראן על מנת ללכוד ראש תוכנית הגרעין האיראנית, מוחסן פחריזאדה. בנוסף, דווח כי בישראל קיימת הקלטה של המדען, שם דיבר על בניית חמישה ראשי נפץ גרעיניים. ההקלטה, כך נאמר, הוצגה בפני הממשל האמריקאי בתקופת הנשיא בוש, כבר ב-2008.

ארונו של המדען האיראני שחוסל פרחיזאדה מובא לטהרן (צילום: רויטרס)


מאז החיסול, החלו להתגבש יותר פרטים באשר להשתלשלות האירועים. סוכנות הידיעות האיראנית "פארס", פרסמה כי ההתנקשות בוצעה באמצעות נשק אוטומטי (מכונת ירייה) שהופעל בשלט רחוק, שהושמד והתפוצץ רגעים ספורים לאחר החיסול, שנמשך כשלוש דקות בלבד. באיראן הוסיפו לטעון לאחר החיסול, כי הישראלים עומדים מאחורי הפעולה, ומנהיגה העליון של איראן, עלי חמינאי נשבע לנקום על כך והבטיח כי "עבודתו המדעית והטכנית תימשך". 

כמו כן, במהלך השבוע האחרון השמיעו בכירים איראנים איומים והפנו אצבעות מאשימות כלפי ישראל. בהם, שר ההגנה האיראני, שאמר "לא נעצור את תוכנית הגרעין ואני אומר לאויב, בפקודת המנהיג העליון חמינאי, אנחנו נגיב". הוא אף הבהיר כי הממשלה הכפילה את התקציב של מחלקת המחקר והחדשנות במשרד ההגנה, המחלקה שמוחסן פחריזאדה עמד בראשה.  
 
גם הנשיא האיראני חסן רוחאני, האשים את ישראל בחיסול: "הידיים הרעות של היהירות העולמית הוכתמו בדמם של שכירי החרב הציוניים". הוא הוסיף בהצהרה ששודרה בטלוויזיה הממלכתית באיראן כי "ההתנקשות מראה את עומק הייאוש של אויבנו ואת עומק שנאתם. החיסול לא יאט את העבודה של תוכנית הגרעין".