בצל חזרת תלמידי חטיבות הביניים ללימודים: משרד הבריאות הודיע הבוקר (ראשון) כי ביממה האחרונה אובחנו 986 חולי קורונה חדשים, ו-141 חולים נוספים אובחנו מאז חצות. המשמעות היא כי מספר החולים הכולל מפרוץ המגיפה עמד כעת על 344,066. מספר החולים הפעילים עומד על 13,189, כאשר למעלה מ-500 מהם מאושפזים כעת בבתי החולים.

קורונה - המשטרה פיזרה חתונה שהתקיימה בניגוד לתקנות. צילום: דוברות המשטרה

מספר החולים הקשים עומד על 311, בהם 101 מונשמים ו-92 חולים במצב קריטי. מספר החולים הבינוניים עומד על 88, ומספר הנפטרים ממשיך לעלות ועומד כעת על 2,909. כמו כן, אחוז הבדיקות החיוביות ממשיך לעלות ועומד כעת על 3.9 אחוזים, לאחר שבוצעו 25,808 בדיקות לגילוי הנגיף.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן כי נכון להבוקר 25 ערים מוגדרות כאדומות, 39 כתומות, 75 צהובות ו-1,123 ירוקות. עוד עולה מהנתונים כי תל אביב, רחובות, יקנעם, בית שמש, באר שבע, אור יהודה, פוריידיס ואילת שינו את צבען מירוק לצהוב. אכסאל, לעומת זאת, שינתה את צבעה מאדום לכתום. 

סגן שר הבריאות יואב קיש (הליכוד) התייחס לחזרתם של תלמידי חטיבות הביניים לספסל הלימודים והסביר בראיון בגל"צ: "לקחנו החלטה אסטרטגית שאנחנו שמים את החינוך מעל הכל. בנינו פיילוט מוצלח, אבל מצב התחלואה היום לא מאפשר פתיחה של הקניונים, ואני מניח שיהיה מאבק על הדבר הזה בקבינט".

פיילוט פתיחת הקניונים יצא לדרך (צילום: אבשלום ששוני)
פיילוט פתיחת הקניונים יצא לדרך (צילום: אבשלום ששוני)


"אני אהיה מוכן לשמוע הצעות לאופציה של פתיחת משהו אחר, אבל ברגעים אלו פתיחת הקניונים זה הדבר הכי פופוליסטי ולא נכון למדינת ישראל", הדגיש, "אין לי שום דבר נגד הקניונים, הם פתחו ברגל שמאל, זה תוקן והם הביאו מתווה עם סיכון מאוד נמוך, אבל אתה רואה את התחלואה המשמעותית לקראת התפרצות ועמדת משרד הבריאות שעכשיו אי אפשר לפתוח את הקניונים". הוא ציין כי "מאות אלפים אומרים שחייבים לפתוח והכל נכון, אבל מצד שני אנחנו רואים את התחלואה".

בהמשך הראיון התייחס להתפתחויות האחרונות בנושא הבאת החיסונים לישראל, ואמר: "אני לא יכול להתייחס יותר מדי, אבל יש פה מהלך שמקצר מאוד את לוחות הזמנים של החיסונים, ויש לזה גם קשר למצב התחלואה בישראל. היתרון הגדול הוא שיתחילו לחסן את אוכלוסיית הסיכון. גם לצעירים חולים יש מחיר, אבל לפחות את נושא התחלואה הקשה הגבוהה נוכל לחסום".