ח"כ אסנת מארק שוחחה הבוקר (ראשון) עם גולן יוכפז וניסים משעל ב-103FM ונתנה את דעתה בעניין הבחירות: "בני גנץ צריך לבוא בנפש חפצה לפגישה, כשהוא לא נתלה על סולם שאחר כך יהיה לו קשה לרדת ממנו". היא אמרה כי לדעתה, באם התקציב יאושר, הסכם הרוטציה יצא לפועל, אך הוסיפה: "גנץ לא מתאים להיות ראש ממשלה". 

יהיו בחירות?
"ידוע שאנחנו כליכוד לא רוצים בחירות ונעשה הכול על מנת שלא יהיו בחירות".

מוכנים להתחייב לקיים את הסכם הרוטציה?
"אני מקווה שהיום הפגישה בין שר האוצר לבין בני גנץ תניב פירות ותניח את דעתו של בני גנץ שאנחנו באמת רוצים להעביר תקציב".

פתרון אפשרי?
"בני גנץ צריך לבוא בנפש חפצה לפגישה כזו ולא שהוא נתלה על סולם 30 מטר שאח"כ הוא לא יכול לרדת ממנו. אני חושבת שגם בני גנץ מבין היום שעם נתוני תחלואה שמתחילים לטפס ועם כלכלה שעוד פעם נפתחת ונסגרת אני לא חושבת שזה נכון לעשות לאזרחים".

חשוב לכם לעבוד יחד?
"זה לא עניין שחשוב לנו לעבוד עם כחול לבן או לא, אנחנו מסתכלים על טובת הציבור וכרגע היא לא בחירות. כי יש נתוני תחלואה שמתחילים לטפס, גם כלכלה שתתחיל להיסגר ולהיפתח, וזה לא נכון. אני חושבת שבני גנץ צריך לנהוג באחריות כלפי האזרחים".

האם אמרת שאתם מוכנים לתת לגנץ רוטציה?
"זה כל העניין".

תעני לי בכן או לא.
"אם יעבור תקציב, הפועל היוצא שלו הוא קיום ההסכם וקיום הרוטציה. אלא מה? אתם נתפסים רק סעיף אחד שנקרא רוטציה, להסכם הזה יש המון סעיפים אחרים שמופרים יום יום על ידי כחול לבן".

הוא המהות.
"קם ההסכם הזה כדי לטפל בקורונה". 

הרוטציה פחות חשובה בהסכם הזה?
"להסכם הזה יש המון סעיפים אחרים שמופרים על ידי כחול לבן, אבל יחד עם זאת הליכוד כן רוצה להמשיך ולקיים את ההסכם הזה מהסיבה היחידה - כי מדינת ישראל נמצאת במצב בריאותי וכלכלי שלא נכון לה עכשיו בחירות. אני מקווה שהיום בני גנץ שיישב עם שר האוצר, יבין את משמעות התקציב, אני מאמינה שנוכל להגיע להבנות. אם לא? נלך לבחירות".

אתמול השר אלי כהן אמר שאין רוטציה למפלגה עם מספר חד ספרתי של מנדטים.
"אני לא מדבררת את אלי כהן, אבל גם על דעתי, אני לא חושבת שבני גנץ מתאים להיות בראשות הממשלה". 

למה לעבוד על הציבור?
"אנחנו לא עובדים על אף אחד, למה אתה לא שואל את בני גנץ למה הוא עובד עליכם? שהם בורחים מהצבעות, והולכים נגד כל דבר בהסכם, שהקימו ועדה לאיתור בלי הסכמה".

רימיתם אותו לכל אורך הדרך.
"למה אתה אומר את זה? אנחנו אלה שעומדים בהסכם".

אמרת שלא תקיימו את ההסכם?
"להסכם הזה יש שני צדדים, ובו הליכוד הוא שמקיים את כל ההסכם. מי שלא מקיים את ההסכם זה רק בני גנץ".

זה נועד להצחיק אותנו לכבוד סיום הריאיון?
"אני לא על תקן המבדרת".

התקציב של השנתיים היה צריך להיות מוגש מזמן.
"יש חוק שגם אליו הסכים בני גנץ, והצביע ודחה את התקציב עד ה-23 בדצמבר".

יכול להיות שרה"מ רוצה לדחות קצת את הבחירות, כדי שהמגפה תגיע אל הישורת האחרונה ויהיו חיסונים? אבל יכול להיות שזה לא יהיה כך והמנדטים שלכם ירדו.
"אנחנו לא מנהלים את זה לפי מספר המנדטים או לפי הסיכויים לנצח או לא לנצח בבחירות. רה"מ מנהל את המגפה הזאת מתוך אחריות גדולה כלפי עם ישראל".

גולן: אז איפה התקציב?; ניסים: גנץ אשם לא הבנת?
"כדי להכין תקציב, וזה לא דבר שמכינים בשבוע או בשבועיים, שר האוצר יציג היום בפני בני גנץ את תקציב 2021. אנחנו רוצים לנהל פה דיונים מעמיקים עם כל המשרדים, זה ייקח עוד חודש. אם בשביל חודש, בני גנץ רוצה לקחת את כל מדינת ישראל לבחירות - אהלן וסהלן".