פוליטיקאי ממחוז אומפונדיה שבנמיביה, הקרוי על שמו על אדולף היטלר, זכה בניצחון גורף בבחירות המקומיות והפך לחבר מועצה במחוז. על אף שמו, אדולף היטלר יונונה, הפוליטיקאי התעקש, בראיון לעיתון הגרמני Bild, כי אין לו שום קשר לאידיאולוגיה הנאצית והודה כי הוא גאה בשם שלו, שנתפס בעיניו כל השנים כשם נורמטיבי לחלוטין. 

השם אדולף, כמו שמות פרטיים גרמנים אחרים, אינו נדיר במדינה שפעם הייתה מושבה בשלטון גרמני. יונונה הסביר כי אביו אמנם קרא לו על שמו של המנהיג הנאצי, אך טען כי הוא לא הבין את המשמעות שמאחורי השם. "בילדותי ראיתי בשם היה כדבר נורמלי, רק כשהתבגרתי הבנתי מי היה אדולף היטלר ושהוא רצה לכבוש את העולם", סיפר יונונה והוסיף בבירור: "אין לי שום קשר לאף אחד מהדברים האלו". הוא אף סיפר כי אשתו מכנה אותו בשמו הפרטי אדולף, והוא גאה בשמו ואין לו שום כוונה לשנות אותו.

הפוליטיקאי נבחר כנציג מפלגת סוואפו השלטת עם 85% מהקולות, שהובילה את המערכה נגד שלטון קולוניאלי ומיעוט של לבנים במדינה. בין השנים 1884-1915, נמיביה הייתה חלק משטחי גרמניה ונקראה דרום מערב אפריקה. האימפריה הגרמנית הייתה אחראית להרג של אלפי אנשים במהלך המרד, שהתרחש בין השנים 1904-1908, במה שכינו ההיסטוריונים "רצח עם שנשכח"

מוקדם יותר השנה, נמיביה דחתה הצעה של 10 מיליון יורו שהגישה בפניה גרמניה, בטענה כי הפיצוי אינו הולם וכי היא תמשיך לנהל משא ומתן עם גרמניה "להצעה מתוקנת". לאחר מלחמת העולם השנייה, נמיביה הועברה לשליטת דרום אפריקה ולאחר מכן קיבלה את עצמאותה בשנת 1990. בעקבות כך, עד היום ישנן עיירות בנמיביה שנשארו מתקופת השלטון הגרמני, וכן ישנה אפילו קהילה קטנה שעדיין מדברת את השפה.