פיני בדש, ראש המועצה המקומית עומר, שוחח הבוקר (ראשון) עם אריה אלדד ויריב אופנהיימר ב-103FM וסיפר על המצב השברירי באזור, בהתייחסו לאירוע הירי בערד, וההתפתחות בחקירתו של אריה שיף, החשוד בירי, זאת לאחר שהתגלו עדויות חדשות. שיף טען כי ירה למוות בשודד שניסה לפרוץ למכוניתו. לעומת זאת, סרטוני האבטחה מציגים תמונה שונה לגמרי.

יש משפט שהולך ומסתבך, לא מדובר בהגנה עצמית?
"תחקיר בדיעבד זה התחקיר הכי גאוני שיכול להיות. בצבא היינו אומרים 'תגידו את כל האמת שלא תעמוד נגדכם כדי שנוכל לחקור את התחקיר האמיתי'. לבוא ולשבת במזגנים ולתחקר אירוע בדיעבד".

אני מדבר על ערכים
"אני נתתי רקע. אנשים חיים בנגב בשתי מדינות, מדינה שומרת חוק ומדינה שעושה מה שהיא רוצה. כשאדם חי שתחושה של חוסר ביטחון, שבתי המשפט אין להם שום ענישה ואני אומר יותר מזה שהשופטים עצמם מפחדים שאותו עבריין שנורה נתפס עשרות פעמים הוא ישב פעם אחת בכלא, על זה שהוא הרביץ לאשתו. בכל הפעמים שנתפס על פריצות הוא שוחרר"

אז מותר לירות ולהרוג אותו?
"כשאדם חי בתחושה שאין דין ואין דיין וכל יום פורצים וקורים פה כל מיני אירועים".

עושה דין ודיין לעצמו.
"במצב של אותו רגע, נכנס לסיטואציה מסוימת הוא מתנהל באינסטינקט של כל הרקע שהוא חי בו".

מוצדק או לא?
"אני חושב שהגנה על הרכוש ועל הבית, צריך לפעמים להרתיע לא בירי להרוג אבל לנסות למנוע אם אין ברירה בירי לא מכוון בשביל להרוג. לפעמים אתה מפספס, אני פרצו לי הביתה לפני הרבה שנים יצאתי עם אקדח ויריתי כי אני לא מוכן שמישהו ייכנס אליי הביתה"

מאז לא ניסו?
"התקרבו אליי בגלל אירועים אחרים שזרקו רימונים וירו אבל זה בגלל משהו אחר".

אפשר להוריד יד, לתלות.
"אמר לי שייח מכובד – אין ענישה אין הרתעה".

מזל שאנחנו לא בסעודיה.
"בין הקיצוניות הזרת לבין אדם שנתפס 17 פעם בפריצות וגניבות ולא ישב יום אחד בבית סוהר יש משהו באמצע וכשאין ענישה אין הרתעה. אנחנו מדינת חוק, תשמרו עלינו".

במדינת חוק אתה מחזיק נשק להגנה עצמית. זה מי שמסכן את חייך והסובבים לך.  מי שרעב גונב. צריך להשקיע במגזר.
"המדינה משקיעה במגזר מיליארדים והם לא מנצלים. לא כל הבדואים גנבים אבל כל הגנבים בדואים".

כשיהיה בכפרים חשמל אולי נתחיל לראות שינוי.
"כל יומיים פה יורים, הם בעצמם סובלים מהנשקים שנמצאים שם ומכל מה שקורה שם ומהתופעה של הזנחה הם סובלים בגלל בעיות ומריבות ביניהם, מריבות בין חמולות ובגלל זה אי אפשר להפיל את התיק. אם הייתה ענישה וחקיקה של ענישה מינימלית לא יכול להיות שלוקחים ראש עיר למעצר ואדם שתופסים עם נשק שולחים למעצר בית? לא הצדקתי את הירי, אמרתי שבסיטואציה שבנגב ובלחץ, יכול להיות שמהלחץ הוא נהג לא כראוי. לא אמרתי שהוא היה צריך לירות בו".