תופעת המחזור החודשי מעולם לא נהנתה מתדמית סקסית כל כך, או בכלל. במאה השנה האחרונות נשים נחלקות לשני סוגים: אלו שמחדירות טמפונים במהלך הדימום, ואלו שנעזרות בתחבושות. אלו וגם אלו לרוב סולדות מהימים האלה בחודש, או לכל היותר אדישות אליהם. אלא שבשנים האחרונות מתפתחת תעשייה של ממש סביב הווסת, וקהילה הולכת וגדלה של נשים מגלה אותה מחדש. בין שלל האלטרנטיבות לטמפונים ולתחבושות אפשר למצוא תחתוני מחזור (כן כן, תחתונים מבד שמרגיש רגיל ומכבסים רגיל), תחבושות רב פעמיות מבד, גביעוניות (מעין כוסיות סיליקון רב פעמיות שמוחדרות לנרתיק), ואפילו ספוגי ים!

מובילת הטרנד כאן בישראל היא חברת מודיבודי ישראל, השלוחה הישראלית של המותג האוסטרלי הבינלאומי Modibodi. חן תמיר, המייסדת של מודיבודי בארץ, ניסתה את התחתונים הסופגים שלהם, התאהבה, והביאה אותם לכאן. קהל הולך וגדל של נשים כבר מזמינות באתר מודיבודי ישראל, ובמהלך בלאק פריידיי האתר פשוט התפוצץ. "בכל יום אנחנו מקבלות פניות מנשים שאומרות 'החיים שלי השתנו, שחררתן אותי מהשעבוד לווסת'", תמיר מספרת. ובאמת, לתחתונים סופגים יש יתרונות ברורים על פני מוצרים חד פעמיים: הם נוחים הרבה יותר, לא מגרים את העור ולא חושפים אותו לכימיקלים מלבינים, ומן הסתם, חוסכים המון פסולת לכדור הארץ. אחרי הקנייה הראשונית, מורגש גם החיסכון בכיס. בטיפול נכון, התחתונים אמורים להחזיק מעמד לפחות שנתיים – כך שהעלות שלהם נמוכה בהרבה מעלות של חבילת תחבושות כל חודש.

מודי בודי ישראל (צילום: Toma Miyusova)
מודי בודי ישראל (צילום: Toma Miyusova)

בחודשים האחרונים הפנים של המותג בארץ הן הפנים היפות של הדוגמנית יערה בנבנישתי, שמנהלת אורח חיים טבעוני ואקולוגי בגסט האוס שפתחה עם בן זוגה בתאילנד. "זאת חברה שמדברת לנשים ועל נשים באופן שמעריך את הגוף המופלא הזה שלנו", כתבה בנבנישתי באינסטגרם שלה, וקיבלה מאות תגובות מפרגנות מנשים. השיח הפתוח והחיובי הזה עשוי להפתיע את מי שקיבלה וסת ראשונה לפני עשור או יותר, וזוכרת את הטאבו החברתי סביבה. היום יש תחום שלם בתעשיית ההייטק שנקרא Femtech וכולל עשרות אפליקציות שונות למעקב אחרי המחזור החודשי. הטלפון החכם שלך יכול להגיד לך מתי תבייצי, תסבלי מPMS וגם מתי תקבלי את הווסת. זה מידע שתמיד טוב לדעת, גם אם את אחת מהנשים שכבר ממש לא צריכות תזכורת ללכת לקנות חבילת טמפונים, אלא פשוט להוציא זוג תחתונים סופגים מהמגירה.