בן כספית ודידי הררי שוחחו היום (ראשון) בפתח תוכניתם ב-103FM על ההפגנות נגד ראש הממשלה נתניהו שהתקיימו אמש, כמדי מוצ"ש מזה מספר חודשים, ברחבי הארץ.

הפגנות הדגלים השחורים בצומת כח (צילום: הדגלים השחורים)

כספית: "בנושא ההפגנות, קצת סובלנות".

הררי: "סובלנות יש לי בהחלט, אין לי בעיה".

כספית: "אסור שתדרדר למקום שזה אנטי דמוקרטיה כי זה בדיוק דמוקרטיה".

הררי: "בעיני זה לא, ולא תאמין, יש דעות שונות משלך. בעיניי מה שקורה זה לא דמוקרטיה כי כשאני רואה את השלטים של אנחנו מגיני הדמוקרטיה, זה מכעיס אותי, כי דמוקרטיה היא מקום בו העם בוחר את מנהיגיו וברגע שהעם בחר את מנהיגו והוא עומד בראש... רוצים לשנות? יגיעו הבחירות, קדימה בואו נשנה בצורה דמוקרטית ונחליף את המנהיג בצורה דמוקרטית ולא כי לא מוצא חן בעינינו כרגע. אני לא יודע אם קראת את חנוך דאום בסופ"ש -  תמיד אומרים כשהמצב רע אומרים אנחנו לא מבינים את מצביעי נתניהו שהם סובלים ממנו וממשיכים להצביע לו ובאותה מידה הוא לא מצליח להבין את אלה שנוסעים במוכניות מרווחות ועדיין מנסים להצביע נגדו כשהוא ב-13 השנים האחרונות הוא היה אחראי בכל הקשור לנושא הכלכלי. יהיו בחירות, יגיעו הבחירות, באמת אם רוב העם רוצה להחליף אותו הוא יוחלף בבחירות אבל אם לא, זו דמוקרטיה".

כספית: "אני מופתע ומודאג ממה שאתה אומר. אני מבין שלא היית בשיעורי אזרחות, האמת זה די משעמם". 

הררי: "אתה נשמע כמו מורה, תפסיק".

כספית: "אין ברירה. כי אתה מתעלם".

הררי: "ממה אני מתעלם".

כספית: "דמוקרטיה זה לא עניין של דעה אישית, תגגל או תקרא ספרים שיש בו זכויות יסוד רשומות, בדמוקרטיה מוקנות כמו זכות המחאה וההפגנה".

הררי: "היא לא להוריד אדם מהשלטון כי הוא לא מוצא חן בעינייך".

כספית: "ההפגנה תמיד הייתה נגד השלטון, כשנתניהו מממן בכסף אפור את ההפגנות אחרי לבנון השנייה זה מותר? הפגנות ענקיות נגד גולדה שבסוף מתפטרת זה מותר? אין מדינה דמוקרטית אחת בה יושב אדם כמוך, אדם מן היישוב ויגיד שהפגנה זה לא זכות דמוקרטית".

הררי: "אתה מסלף את דבריי הפגנה היא דמוקרטית לחלוטין ומותר שתהיה הפגנה נגד השלטון הבעיה היא המחשב שעל ידי הפגנה מחליפים שלטון זו הטעות".

הפגנה בקיסריה (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה בקיסריה (צילום: אבשלום ששוני)

כספית: "אתה לא מופקד על מה ההפגנה חושבת, כל הפגנה מטרתה להחליף את השלטון".

הררי: "על מה ההפגנה? על כתבי האישום? תשנו את חוק היסוד".

כספית: "בדיוק כמו ההפגנות נגד אולמרט, גולדה, דיין, ברק וביבי. תמיד יש הפגנות ותמיד המטרה שלהן היא להפיל את השלטון זה לגיטימי, זה חלק בלתי נפרד מהדמוקרטיה וזה שאתה לא יודע את זה הורג אותי ממש".

הררי: "אז תירגע, אני יודע את זה".

כספית: "אתה לא, אמרת לחכות לבחירות".

הררי: "אני מדבר על התוצאה לא על ההפגנה".

כספית "אבל זו המטרה של ההפגנה".