ארגון הבריאות העולמי פרסם לאחרונה הודעה, שבה הוא קורא לכל המדינות לדאוג שהחיסון לסרטן צוואר הרחם והטיפול במחלה יוכלו להימשך בבטחה על אף מגיפת הקורונה. לדברי הארגון, "המאבק בסרטן צוואר הרחם הוא גם מאבק למען זכויות נשים: הסבל המיותר שנגרם על ידי המחלה משפיע על בריאות הנשים ברחבי העולם".

סרטן צוואר הרחם נחשב למחלה הניתנת למניעה. מדובר בסרטן הרביעי בשכיחותו בקרב נשים ברחבי העולם. האסטרטגיה של ארגון הבריאות העולמי, טוענת כי ניתן לטפל באופן יעיל בסרטן צוואר הרחם על ידי חיסון, סינון וטיפול. יישום מוצלח של שלושת השלבים עשוי לדבריהם להפחית יותר מ-40% מהמקרים החדשים של המחלה, כמו גם חמישה מיליון מקרי מוות עד שנת 2050.

"היקף התמותה העצום הקשור לסרטן צוואר הרחם הוא תוצאה של הזנחה של קהילת הבריאות העולמית עשרות שנים. עם זאת, ניתן לשנות את המציאות", אומרת עוזרת המנכ"ל של ארגון הבריאות העולמי, ד"ר נוטבה (נונו) סימללה.

פרופ' יעקב בורנשטיין, מנהל מחלקת נשים ויולדות במרכז הרפואי לגליל בנהריה מסביר כי: "הכרזה של ארגון הבריאות העולמי איננה דיבור בעלמא. מדובר בהכרזה היסטורית שיש לה משמעות גדולה, לא רק על האלימינציה של סרטן צוואר הרחם, אלא גם על העלמת גידולים ממאירים נוספים בנשים ובגברים".

מידע נוסף על על נגיף הפפילומה ניתן למצוא באתר https://stopapilloma.co.il