שופטת בית משפט השלום בתל אביב, ענת יהב, החליטה היום (ראשון) להאריך בשלושה ימים את מעצרו של איליה שקון, החשוד בהמתה בקלות דעת ואספקת סם לבת זוגתו בת ה-18, יולי זולקוביץ', שנפטרה בשבוע שעבר. בן ה-23 נעצר, לאחר שזו נמצאה בדירת השניים ברחוב הרב קוק כשהיא במצב אנוש, ולאחרי כן נקבע מותה בבית החולים איכילוב. לדברי השופטת: "החשוד צילם את המנוחה ברגעיה האחרונים, והמשיך בשגרת חייו".

בקביעתה אמרה: "החשוד אמר שראה את המנוחה מחרחרת, אך לא הבין שעליו לתת לכך תשומת לב מיוחדת כי לדבריו ראה אותה באותו מצב פעמים רבות. אין מחלוקת כי המנוחה הייתה במצב פיזי גרוע, בעת שהחשוד החליט ללכת לעבודתו ולהמשיך בשגרת חייו, לאחר שצילם את המנוחה ברגעיה האחרונים. לטענת הסנגור, כי לא חשב שמדובר כי שעליו להצילה". 

בדיון שהתקיים בבית המשפט, ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו של שקון בחמישה ימים, כשנציג המשטרה, יוני הירשהורן, ציין כי לתיק החקירה הוכנסו סרטונים ותמונות שתיעדו את השניים. לדבריו, "החשוד והמנוחה נהגו מטעמים שלהם לתעד את מעשיהם, וכך בעצם תועדו רגעיה האחרונים של המנוחה". 

נציג המשטרה טען כי בחקירתו, החשוד הסביר שתיעד את המנוחה מחרחרת על מנת שיוכל להתריע בפניה בעתיד, כדי שתימנע ממעשים דומים. הוא סיפר כי כשהוא מביא לביתו כדורים, הוא לוקח מהם מעט, אך היא לוקחת מהם הרבה. הירשהורן ציין בבית המשפט כי אימה של המנוחה העידה כי לביתה לא היו אמצעים וכסף, וכי החשוד הוא שמימן אותה, והוא זה שרכש עבורה את הכדורים. נציג המשטרה הוסיף כי החשוד הזמין את הסמים דרך רשת הטלגרם מהטלפון של המנוחה וטען כי יש מקום להאריך את מעצרו של החשוד, בחשד שברשלנותו גרם למותה של הצעירה, בנוסף לכך שסיפק לה סמים. 

במהלך הדיון, בני משפחתה של המנוחה מחאו כפיים במחאה על דברי סנגורו של החשוד, עו"ד אלעד רז מהסנגוריה הציבורית, שטען כי המנוחה בשנתיים האחרונות הייתה במצבים דומים בדיוק כמו שנמצאה בזמן מותה. לדבריו, מרשו צילם את המנוחה בשעות הבוקר, על מנת שיוכל לחנך אותה, ולרגע לא חשב שהיא עלולה למות שעות לאחר מכן, ובוודאי לא גרם למותה בקלות דעת, "הוא היחיד שטיפל בה במסירות ותמך בה".