אין ספק שסוף השבוע היה בסימן חיבורים פוליטיים מעניינים, בהנחה ומדינת ישראל אכן צועדת לבחירות רביעיות בתוך פחות משנתיים. הרמטכ"ל לשעבר משה (בוגי) יעלון הודיע כי במידה וירוץ עם השחקן החדש במשחק, הרמטכ"ל לשעבר גדי איזנקוט, הוא יהיה מספר 2 מתחתיו. עם זאת, בריאיון שהעניק היום (ראשון) לגולן יוכפז וניסים משעל ב-103FM, אמר יעלון כי טרם החליט באשר לסוגיה. ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד תל"ם יאיר לפיד התארח הערב בתוכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדד והגיב על הדברים. בנוסף אמר, כי הוא "מקווה שלא תהיה עוד התקפלות מצדה של מפלגת כחול לבן".

יש עתיד-תל"ם?
"כרגע בוודאי. אנחנו עדיין סיעה אחת בכנסת. אנחנו נצטרך לראות, יש לי ויכוח עם בוגי, אבל ויכוח בין חברים. הוא חושב שנקבל יותר מנדטים בנפרד, אבל אני חושב שצריך מפלגה אחת גדולה וחזקה. מה שחשוב הוא לאסוף כמה שיותר כוחות בשביל לשנות את המדינה הזו, ולהחליף את נתניהו. מה שקורה בחיינו זה בעיקר אסון אחד מתמשך - גם ניהולי, ובוודאי שגם ערכי". 

השאלה אם אתה לא מרגיש ננטש. אתה לא שואל למה כולם בורחים?
"תראו, זה חיים פוליטיים - גנץ פשוט הלך ונכנס תחת נתניהו, זו לא נטישה, זה פירוק של שותפות פוליטית למטרה רעה. פה יש משהו אחר, ויכוח ביני לבין בוגי, ואני מקווה שבסוף נרוץ יחד, הכל תחת מפלגת יש עתיד. אני לא רואה מצב שאפשר להחליף שלטון בלי יש עתיד גדולה וחזקה - צריך להתאחד ולהגיד מה אנחנו רוצים ולהציע קבוצה גדולה של אנשים שיביאו שינוי. הפתרון לתקרת הזכוכית הוא לעבוד ממש קשה, לעשות קמפיין ממש טוב, ובעיקר לשים מראה מול החברה הישראלית, ולהגיד לה 'תראו לאיפה זה הולך, ולאיזה מקום קשה ואפל לוקח אותנו נתניהו'. אתם רוצים להתעסק בתקרות זכוכית או במשחקים פוליטיים או לשנות את המדינה, ולקחת אותה למקום טוב. אין דיון אחר. מה שאני לא מקבל זה את כל הימינה-שמאלה הזו, יש לנו קורונה ויש לנו משבר כלכלי".

הדבק של 'רק לא ביבי' לא מספיק חזק, וראיתם את זה בבחירות האחרונות.
"בוודאי, והדוגמה של גנץ היא טובה. 'רק לא ביבי' זה לא רק האיש, זה לא פרסונלי, זה כיוון של מדינה וערכים. אזרחי ישראל צריכים להסתכל ימינה ושמאלה על המערכת הפוליטית ולבדוק במי לבחור. אנשים מבינים שאין אפשרות מלבד יש עתיד".

והנה בסקרים מחפשים משיח חדש וגילו את איזנקוט.
"זה קורה בכל תקופת בחירות, אבל בסוף הערכים האמיתיים הם אלו שמנהלים בחירות". 

אגב, אתה חושב שגנץ יתקפל בסוף? או שהעסק יתפזר בדצמבר?
אני מקווה שלא תהיה עוד התקפלות. מספיק נכנסו לנתניהו בניגוד לכל ההבטחות. זה לא לכבודם של אנשים שהיו רמטכ"לים בצה"ל. עזבו אתכם מהחלטות פוליטיות, המצב של המדינה. אין תקציב רווחה, עסקים נסגרים, יש התפרקות של כל מה שיש לו חשיבות במדינה. לפני כמה ימים נפגשתי עם ציפי פינס שסיפרה על התפרקות התיאטרון, ועל מצבם הקשה של העובדים בתיאטרון. עולם שלם שמתפרק לנגד העיניים שלנו בגלל הממשלה האיומה הזו. צריך לשלוח אותה הביתה".

מה דעתך על החיסונים?
"אני חושב שזה מבורך, אבל חשוב שיהיה גם חיסון כלכלי. אני רואה שיש חיסונים באנגליה, בניו יורק, ואני מקווה שזה יגיע אלינו בזמן סביר. כשאני נכנסתי לאוצר הגרעון היה 40 מיליארד שקלים, וחשבו שהמדינה תתמוטט. חטפתי לא מעט, ואני גאה שהצלחנו להציל את הכלכלה. עכשיו הגרעון עומד על 150 מיליארד שקלים, ואנחנו נמצאים באזור אסון. הממשלה הזו - אין לה דרך להציל את הכלכלה הישראלית - נתניהו צובר גירעונות וזה נופל על הכתפיים של האזרח הישראלי". 

עד כמה יש סיכוי שכחול לבן יחזרו ואתה תהיה מספר אחד?
"בפעם הקודמת כשהנושא עלה לדיון על סעיף של שלושה מנדטים אני שמתי את האגו בצד - העיקר להביא שינוי לחברה הישראלית. פה, ביום הכי גרוע שלנו, אנחנו כפולים בגודל לעומת כחול לבן, וזה צריך לבוא יחד. מי שצריך להוביל את זה הוא מי שיכול לנצח ולעמוד בלחצים". 

מפלגת כחול לבן כתבה בטוויטר בתגובה לדבריו של לפיד: "לפיד לא היה אלטרנטיבה ולא יהיה אלטרנטיבה. אין לו שום סיכוי להקים ממשלה. במקום להפיץ שנאה מבוקר עד לילה על כחול לבן, טוב שיעשה בדק בית ויבין למה אף אחד מחבריו לא רואה בו כמועמד שמסוגל להקים ממשלה".