קבינט הקורונה לא הגיע היום (ראשון) להחלטות חדשות על צעדים נוספים וכעת, יש מי שמבקר את ההחלטה בחריפות. גורם בסביבות שר הבריאות יולי אדלשטיין תקף הערב את הקבינט הביטחוני ואמר כי "הקבינט החליט שלא להחליט".

לדבריו, אין מנוס מהגבלות נוספות ו"המחוקקים חייבים להבין את זה. אי אפשר לומר לציבור עוד שבוע יגיעו החיסונים והכל יגמר. ייקח חודשים לחסן את האוכלוסייה וגם אז נצטרך הגבלות". 

נתניהו אחרי קבינט הקורונה: "לא אהסס להטיל מגבלות"

כזכור, קבינט הקורונה התכנס היום לאחר הפסקה ממושכת בפעילותו, אך לאחר כשלוש שעות של דיונים, התפזר הקבינט ונקבע כי ההחלטות יקבעו רק מחר, בדיון שנקבע לשעה 19:00. במהלך הדיון המליץ משרד הבריאות לסגור את כל המסחר ומערכות החינוך בערים אדומות וכתומות.

במהלך הפגישה, פרויקטור הקורונה פרופ' נחמן אש התריע כי המדינה כבר נמצאת בתוך ההתפרצות של הנגיף ולא לקראתו, והציג את החלופות האפשריות למאבק בהתפשטות התחלואה, שהן קודרות וחמורות בהרבה מהמצופה:

החלופה הראשונה - ריסון מהודק: עבודה ללא קבלת קהל, מקבלי קהל רק מהבית, סגירת קניונים, שווקים וחנויות רחוב, סגירת מערכת חינוך בערים אדומות - אך ללא הגבלת תנועה.

החלופה השניה - סגר: עבודה ללא קבלת קהל, מקבלי קהל רק מהבית, סגירת קניונים, שווקים וחנויות רחוב, סגירת כל מערכת החינוך והגבלת תנועה.