עימותים במזרח ירושלים: חשד לניסיון פיגוע דקירה במחסום קלנדיה, סמוך לירושלים. על פי דיווחים ראשוניים, צעיר פלסטיני התקרב בריצה למחסום, המיועד לכלי רכב, ולא במעבר המיועד להולכי רגל. משלא עצר לקריאות המאבטחים במקום, אשר פתחו נגדו נוהל מעצר חשוד, נורו לעברו מספר יריות לפלג גופו התחתון.

בתחילה, המתינו כוחות הביטחון לחבלן משטרתי על מנת להעניק טיפול רפואי לצעיר, בשל חשש שהוא נושא על גופו מטען חבלה. בהמשך, פונה החשוד לבית החולים לקבלת טיפול רפואי, וכוחות משטרה נמצאים במקום ובוחנים את נסיבות האירוע.

תיעוד זירת ניסיון הפיגוע במחסום קלנדיה. צילום: החדשות החמות בטלגרם

כזכור, שישה לוחמי מג"ב נפצעו הבוקר במהלך פעילות מבצעית במחנה הפליטים קלנדיה. במקום התפתחו הפרות סדר קשות ואלימות שכללו זריקת בלוקים וחפצים כבדים מגגות שסיכנו את חייהם של הלוחמים. 

הלוחמים שחשו סכנה לחייהם ביצעו שימוש בירי ובאמצעים לפיזור הפרות סדר. למקום הוזעקו כוחות נוספים של צה״ל, ולאחר שהושלמו ביצוע שני מעצרים, כלל הכוחות יצאו מהכפר.

כאמור, האירוע החל לאחר שכוח של מסתערבי מג"ב וחוקרי ימ"ר ירושלים מהמשטרה הגיעו לקלנדיה בהתחקות אחרי שני חשודים בגניבות רכבים. בזמן שהכוח הגיע לכניסה למחנה הפליטים וביצע את המעצר של שני החשודים, החלה התפרעות עצומה והשלכת חפצים כבדים מכל הבא ליד לעברם. 

הכוח נאלץ לבצע ירי חי לפיזור הפגנות, ובמקביל הצליח לצאת החוצה מהמחנה עם שני החשודים. על פי הפלסטינים, בצד שלהם יש מספר פצועים וביניהם גם הרוג אחד.