סטניסלב רשטניקוב, כוכב רשת רוסי, אילץ את זוגתו ההריונית, ולנטינה (וליה) גריגוריבה בת ה-28, לצאת אל מרפסת ביתם כשהיא ערומה כמעט לגמרי. הצעירה, תועדה עומדת במרפסת, בטמפרטורה קפואה, בזמן שהוא ומעריציו צפו בה חווה התקף היפותרמיה ומתה בשידור חי. על פי הדיווחים בתקשורת הרוסית, אחד העוקבים אף שילם לבעל המתעלל 1,000 דולר, על מנת שלא יציל את זוגתו וישאיר אותה לקפוא למוות. 

על פי החשד, רשטניקוב, המנהל ערוץ יוטיוב מצליח בשם ReeFlay, צילם את עצמו בעבר בזמן שהתעלל בבת זוגו. באחד מהסרטונים, הקשים לצפייה, הוא תיעד את עצמו שופך רוטב חרף על עיניה של גריגוריבה. בסרטון האחרון, בו הקפיא אותה למוות, הוא המשיך לשדר לצופיו את המקרה גם לאחר שהיא איבדה את הכרתה והוא גרר אותה פנימה חזרה אל הדירה. 

סטניסלב רשטניקוב, הבעל המתעלל (צילום: רשתות חברתיות)
סטניסלב רשטניקוב, הבעל המתעלל (צילום: רשתות חברתיות)

בסרטון המחריד, אפשר היה לשמוע את הבעל המתעלל, שהבין כמה חמור המצב של גריגוריבה, אומר: "וליה, את חי? לעזאזל, זה נראה כאילו את מתה. תגידי משהו אני דואג". לאחר מכן הוא פנה לצופים והסביר: "אני לא מרגיש את פעימות הלב שלה. חבר'ה אין דופק. היא חיוורת. היא לא נושמת". השידור החי נמשך גם לאחר שרשטניקוב הזעיק אמבולנס שיגיע לטפל בזוגתו. 

תחילה, הבעל היה נראה כאילו התחרט על מעשיו והאשים את עצמו במותה של אהובתו הצעירה. אולם ככל הסרטון נמשך הוא שינה את דעתו ואמר לקהל המעריצים שלו: "בעצם, מה יש לי להתחרט? לא באמת עשיתי לה שום דבר". ואף הדגיש כי הוא קרא לאמבולנס ואף ניסה להציל אותה. בימים אלו נערכת חקירה סביב הסרטון המזעזע, שיצר בלבול בקרב השוטרים המעורבים בחקירה. חלק מהצופים טענו כי האישה שהתה בכפור במשך שעות, בעוד השכנה של הזוג טענה בתקשורת הרוסית RT, כי הצעירה הייתה במרפסת זמן קצר. 

אולגה ורדיי, שוטרת מצוות החקירה במוסקבה, אמרה לעיתונות המקומית כי החקירה מתעסקת בעיקר במי האחראי למקרה, שכן, מדובר בהתעללות באישה. "האישה מתה באוויר בפתוח והקהל המשיך לשלוח כסף לבעל המתעלל – זה חייב להיפסק", אמרה ורדיי והזהירה: "סרטונים כאלו משודרים בכל העולם וזו תופעה מזעזעת שמעידה על כך שמשהו שבור בעולם שלנו". בימים אלו, החקירה ברוסיה עדיין נמשכת תחת הכותרת "חקירה פלילית דחופה במיוחד".