סגן הרמטכ"ל לשעבר, ח"כ יאיר גולן הכריז היום (שני) על הצטרפותו הרשמית למפלגת מרצ ואף קרא לגורמים נוספים להצטרף. "מרצ בהנהגת ניצן הורוביץ היא המפלגה היחידה שלא שיקרה ולא בגדה בבוחריה לאורך כל שנות קיומה. היא מפלגה שנותרה לאורך כל הדרך נאמנה לערכי היסוד שלה: חתירה לשלום, שוויון, צדק חברתי, שותפות יהודית-ערבית, חופש דת וחופש מדת". 

גולן הסביר: "אין מקום להקמת מפלגות נוספות בשמאל. מרצ חייבת לשאוף לייצג את הציבור הדמוקרטי בישראל ולקדם את ערכיו ותפיסת עולמו. אי אפשר יותר לשבת מנגד כשמדינת ישראל מתדרדרת לתהומות של שחיתות, לאומנות, גזענות והדתה. אין לנו יותר את הפריבילגיה לטהרנות. בישראל 2020 מרצ היא הבית היחיד של השמאל הציוני, והיא צריכה להתחיל להתנהג באופן שמכבד את תפקידה ההיסטורי החדש. אסור לנו לשים בשער הבית ועדת קבלה שתעסוק במדידת שותפים ופסילתם".

הוא הוסיף לשבח את חברי המפלגה: "אני רואה בניצן הורוביץ חברי שותף למאבקים האלה, אני מחזק אותך אל מול אתגרי העתיד. אני גאה גם לעבוד עם תמר זנדברג. יחד נפעל לחיזוק מרצ ובנית מחנה שמאל ציוני דמוקרטי חזק ורחב".

בתוך כך, יו"ר המפלגה ניצן הורוביץ בירך על המהלך ואמר: "אני שמח, אני חושב שזו עדות ליכולתה של מרצ להביא אליה כוחות נוספים. אני מצפה שאישים נוספים יצטרפו אלינו, כדי שנהיה כתובת לרבים אחרים שהתפזרו בשנים האחרונות לכל מיני כיוונים".