היום (שני) עתרו שרת התחבורה, מירי רגב, וח"כ אוסנת מארק מהליכוד לבג"ץ כנגד החלטת הוועדה לבחירת שופטים מיום ראשון וכנגד יו"ר הוועדה שר המשפטים, אבי ניסנקורן. בעתירה דורשות השניים להוציא צו על תנאי נגד מינויי הוועדה עד לבירור המחלוקת המשפטית – האם הוועדה רשאית להחליט על מינויים ללא נוכחות כל חבריה. כזכור, אתמול ח"כ אוסנת מארק והשרה מירי רגב וכן נציג סיעת דרך ארץ ח"כ צביקה האוזר נטשו בזעם את הישיבה, בניסיון למנוע מינוי של שני שמות מעוררי מחלוקת.

"היעדרות זו מישיבת הוועדה לא התרחשה בשל נסיבות אקראיות" כותבות השתיים בעתירה. "אלא בגלל שהוברר לחברי הוועדה, כי בכוונת יו"ר הוועדה, כמו גם שאר החברים בוועדה, לפעול בדרך כוחנית ואגרסיבית, ולהתעלם לחלוטין מעמדות נציגי הכנסת ועמדותיה של שרת התחבורה, תוך שימוש ב'רוב האוטומטי' העומד לרשותם ובאמצעות 'דילים' שנסגרו מראש, ללא כל הפעלת שיקול דעת", הוסיפו.

רגב ומארק מתייחסות לחוות הדעת של היועצת המשפטית של משרד המשפטים שהכשירה את החלטת הוועדה גם ללא נוכחותן: "לא נסתר מעיני העותרות כי לצורך הכשרתו של כינוס הוועדה הלא חוקי, השתמש המשיב 1 (שר המשפטים) בחוות דעת מאת היועצת המשפטית של משרד המשפטים, שפירשה את הוראת סעיף זה כעוסק אך ורק בסיטואציה בה פוחת מספר חברי הוועדה עקב הפסקת כהונה, התפטרות או פטירה חלילה".

גם ח"כ האוזר התייחס לדברים בפוסט שפרסם בפייסבוק בו כתב כי "אתמול היה ערב עצוב שבסופו נבחרו שופטים בישראל בדרך לא ראויה. לצערי, הרוב בוועדה לבחירת שופטים החליט לשבור את הנוהג הקיים בוועדה, ולקבל החלטות בשיטה לפיה "הרוב לוקח את הכל... ביקשתי למנות בסך הכל שלושה מועמדים. כן, רק שלושה מתוך 61. בקשתי סורבה. נתבקשתי להתייצב בוועדה כחותמת גומי ולכך לא הסכמתי".

עוד כתב האוזר כי "ראוי היה שערב בחירות, יו״ר הוועדה ינקוט בזהירות המתחייבת וינסה להגיע להסכמות. אך הוא בחר שלא להגיע לפשרה ואפילו סרב לדחות בשבוע את הדיון במינויים שהיו שנויים במחלוקת כדי להגיע להסכמה. בכך לצערי הוא פגע פגיעה מהותית באמון הציבור בוועדה ובמערכת המשפט כולה. יו״ר הוועדה בחר לבחור שופטים ללא נוכחות נציגי הציבור, חברי הכנסת, ולהסתפק בהסכמת השופטים ונציגי לשכת עורכי הדין".