סיבה לדאגה? חברת "פייזר" דיווחה היום (שלישי) כי שני בני אדם שקיבלו את החיסון שלה לנגיף הקורונה מתו לאחר מכן. דווח כי אחד מהם סבל מהשמנת יתר וממחלת רקע. בנוסף אליהם נפטרו עוד ארבעה נסיינים, אשר קיבלו את חיסון ה"פלצבו" ולא את החיסון עצמו.

עוד דווח כי בארגון הבריאות העולמי הבהירו כי אין עדיין ביטחון כי החיסון יעיל עבור נשים בהריון, ילדים, ואנשים הסובלים מכשל חיסוני. יחד עם זאת, בחברה מציינים את אחוזי ההצלחה הגבוהים של החיסון גם לקראת תום השלב השלישי בניסוי (94%).

בתוך כך, ד''ר מרגרט האריס, נציגת ארגון הבריאות העולמי, אמרה היום כי החיסונים לא יוכלו לעצור לבדם גל נוסף של מגפת הקורונה ברחבי העולם. לטענתה, נדרשות הגבלות על הציבור הרחב על מנת לשמור על בריאות הציבור.

הדברים נאמרו על רקע התחלת חיסון אוכלוסיית בריטניה והיערכות לתחילת חיסון הציבור הרחב במספר מדינות נוספות. "חיסונים הם כלי נהדר, הם ככל הנראה יעזרו מאוד, אבל האפקט שמייחסים לחיסון, כאילו ייצור מחסום בלתי חדיר מול המגפה, הוא עדיין רחוק מאוד", אמרה ד''ר האריס.

חיסון לנגיף הקורונה: מעבדות חברת אסטרהזנקה שנחשבת למובילה בתהליך

ד''ר האריס נשאלה האם החיסונים יגיעו מוקדם מספיק בשביל למנוע התפרצות גל שלישי של מגפת הקורונה ברחבי אירופה. על כך השיבה הנציגה כי "הדברים שחייבים לעשות על מנת למנוע עלייה בתחלואה או התפרצות הם הטלת הגבלות על הציבור, כך ישמרו על בריאותו".

כזכור, בריטניה היא המדינה המערבית הראשונה בעולם שהחלה לחסן נגד הקורונה, שבוע אחרי שאישרה את מבצע החיסונים הגדול ביותר שידעה הממלכה והוא צפוי להיות זמין בעשרות בתי חולים.

התכנון הוא לחסן קודם כל את אלו שנמצאים בחזית הרפואית, ובשבועות הקרובים לחסן גם אנשים בבתי אבות (כולל מטפלים) ואלו שבני יותר מ-.80 המלכה אליזבת', שכבר מלאו לה  94 שנים, ובעלה הנסיך פיליפ שנושק ל-,100 אמורים גם הם לקבל את החיסון משום שהם בקבוצת סיכון.