מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, התייחס הבוקר (שלישי) לתחילת החיסונים בבריטניה ולצפי הגעתם לישראל: "אנחנו מתחילים לראות כבר את סוף המגפה, ואני רוצה לברך את בריטניה על תחילת תהליך החיסון לאזרחיה, נקווה שנתחיל לחסן בשבועות הקרובים בישראל. עכשיו עלינו לחשוב איך ייראה היום שאחרי. גם לאחר החיסון, חלק מההגבלות שנקטנו יצטרכו להישאר". את הדברים אמר בוועידת הדיאלוג הבינלאומי למנהיגות אסטרטגית בין ישראל, אוסטרליה ובריטניה, ביוזמת הפילנתרופ היהודי ואיש העסקים אלברט דדון. במסגרת ועידת הדיאלוג השנתית בהשתתפות ראש ממשלת אוסטרליה לשעבר טוני אבוט ובכירים נוספים, נשאל בר סימן טוב על ידי הנוכחים אודות המדיניות הישראלית בהתמודדות מול נגיף הקורונה.

משה בר סימן טוב בוועידת הדיאלוג הבינלאומית למנהיגות אסטרטגית

האם היית מחייב את הציבור להתחסן?
"לא. אבל אפילו אם רק 50% מהאוכלוסייה תתחסן, נראה שינוי דרמטי. אני אתחסן וכך גם המשפחה שלי. זו המשימה החשובה ביותר - לגרום לאוכלוסייה לבצע את החיסונים ואז נוכל לחזור למצב נורמלי ככל האפשר."

מה דעתך על איכוני השב"כ ועד מתי הם יימשכו?
"איכוני השב"כ לא היו מועילים כפי שחשבנו שיהיו. לא כל הישראלים משתמשים בסמארטפונים שאפשר לעקוב אחריהם. היו מספר חברות פרטיות שהציעו את שירותם למעקבים דיגיטליים, אבל העדפנו שהממשלה תבצע את זה תחת פיקוח קפדני".

משה בר סימן טוב בוועידת הדיאלוג הבינלאומית למנהיגות אסטרטגית

מה דעתך על הגורמים שאומרים שעלינו לאמץ מודלים מחו"ל? כמו ניו זילנד וטייוואן.
"קביעת המדיניות להתמודדות עם המגיפה נובעת משיקולים דמוגרפיים, פוליטיים וחברתיים, ואין מודל אחד שנוכל לשכפל. אנחנו לא יכולים לומר שעלינו לאמץ את המודל האוסטרלי, הטאיוואני או הניו זילנדי. זה פשוט לא יהיה נכון. ישראל היא מדינה עם הגיל החציוני הנמוך ביותר בעולם, ואחוז הילדים באוכלוסייה הוא גבוה. מספר הילדים הממוצע למשפחה הוא יותר משלושה בישראל וזה משנה את כל התמונה ביחס למדינות אחרות".