הסערה בימין: ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי שוחח הבוקר (רביעי) עם בן כספית ודידי הררי על ההתפתחויות האחרונות בשדה הפוליטי. "אני מלווה את גדעון (סער) וחבר שלו כבר הרבה מאוד שנים, ואני חושב שמדינת ישראל התברכה באיש שהוא מנהיג באיכויות מאוד גבוהות", אמר ב-103FM, "בהוכחות זה לא מן פרשנות קלה שלי. אני מכיר אותו בתקופת היותר שר הפנים, וחינוך ויו"ר קואליציה והיה צריך ללוות את העיר אילת כאלו ואחרות, איש עם יושרה. אלה הדברים החשובים".

צבי האוזר מברך את גדעון סער

"מטריד אותי שיש כל מיני שאלות כמו 'אתה לא חושש', אני נדהם מהשאלות האלה", הדגיש, "אני אומר לכם, תמיד אמרתי, הצטרפתי לליכוד משום שגדעון הביא אותי בזמנו לביבי, אבל בוא נדבר על הדברים החשובים. הדבר החשוב כרגע זה ההחלטה של גדעון סער להתקדם לקדמת הבמה ולקחת את ההובלה". יצחק הלוי הוסיף: "אני חושב שמדובר באחד האנשים המצוינים שצמחו במערכת הפוליטית במדינת ישראל ויש לכל זה סימוכין והוכחות".

הוא איש ליכוד מבטן ומלידה, למה הוא עזב?
"אני מעריך שיש לו סט שיקולים שניתח את המצב אומר שבעת הזאת כאשר יש אנדרלמוסיה פלגנות המדינה זקוקה לאנשים שיש להם חזון המדינה זקוקה למישהו שיאחד את מה שקורה, הוא חושב ובצדק שיש לו את התכונות והסגולות הללו".

איך זה בא לידי ביטוי? חכם לעזוב את הליכוד?
"אני רואה כרגע את המדינה לנגד עיניי את מה שקורה במדינתנו".

נו באמת, גם גדעון רואה.
"הוא בא ואומר 'קצה נפשי' אני רוצה לעשות מעשה לא יכול בתוך המסגרת הזאת מכל מיני סיבות', האיש הזה על סמך עובדות בשטח, את היושרה כל אלה תכונות שאני חושב שצריך לעודד אותן".

ראש עיריית אילת הוסיף: "אני לא מדבר סרה באף אחד ולא אגיד מילה רעה על רה"מ, אני מתייחס לאירוע חשוב מאין כמותו שקם מנהיג שאומר שהוא רוצה לנוע לקדמת הבמה, יש לו את התכונות, אני חושב שזה לגיטימי והתברכנו בבחור כמו גדעון וטוב שיהיה בקדמת הבמה ואני חושב שזה רק מהווה דוגמה".

אני מסכים עם הכול, אבל ברגע שאתה אומר שגדעון סער רוצה להתקדם לקדמת הבמה זה לגיטימי לחלוטין והוא מבין שבליכוד הוא ככל הנראה לא יגיע לתפקיד משמעותי כל עוד נתניהו שם. אבל אל תגיד ש'ישראל קודם', כי מה שחשוב לסער זה הוא קודם כדי לקבל תפקיד משמעותי.
"אני היית בתנועה עם מנחם בגין, תנועה שמתהדרת בדמוקרטיה שבה, בפלורליזם, ביכולת לקבל את האחר ולהתווכח. עושים פה מעשה של דה לגיטימציה לאדם כל כך מוכשר ואיכותי, היכרותי רבת השנים עם גדעון מלמדת שמדובר בצעד שאכן יכול להשביח את ההנהגה".

תחבור אליו?
"אני כל כך נהנה ממה שאני עושה, יש לי כל כך הרבה אתגרים ואני מקווה שממשלת ישראל תסייע וכשנגיע לגשרים הללו נדבר עליהם אבל כרגע אני קם עם חדוות עשייה לעיר שלי".